Dansen in de supermarkt met Holie's

- Food-en-retail
- 3 mrt 2025 @ 11:00
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - Geen tag
- 3 mrt 2025 @ 11:00
- Peter van Woensel Kooy
Insights: een snelle, gezonde snack vinden zonder toegevoegde suikers of zoetstoffen is lastig. En de sportschooljeugd snakt naar eiwitten of proteïnen. Foodmerk Holie’s lanceert op deze basis drie nieuwe Crunchy Bars.
Temiddsen van een wirwar aan vage claims in het repenschap stelt het Nederlandse krokante granenmerk Holie’s verandering te gan brengen in met drie nieuwe smaken Crunchy Bars. De Crunchy Bars van Holie´s zijn naar eigen zeggen de eerste krokante graanrepen ter wereld zonder toegevoegde suiker en zoetstoffen. Vanaf nu zijn de varianten Protein Chocolate Chip, Low Carb Cinnamon en Protein Peanut Chocolate verkrijgbaar bij Albert Heijn, Jumbo en Plus.
Voor iedere snacker wat wils
Na het grote succes van de eerste varianten Holie’s Crunchy Bars die afgelopen jaar uitkwamen, brengt het merk drie nieuwe smaken uit. 'De nieuwe varianten bieden voor iedere snacker wat wils. De Crunchy Bar Protein Chocolate Chip combineert knapperigheid met chocolate chips en bevat 22% proteïne. Voor wie minder koolhydraten wil, is er de Crunchy Bar Low Carb Cinnamon, boordevol pompoen- en zonnebloempitten en een vleugje kaneel, met 70% minder koolhydraten. Daarnaast heeft de Crunchy Bar Protein Peanut Chocolate een vernieuwd recept met geroosterde pinda’s, cacao en 22% proteïne.'
'Healthwashing'
'Voor ons is het totaal onbegrijpelijk dat het in het tussendoorschap voor mensen zo moeilijk wordt gemaakt om een gezonde keuze te kunnen maken. Iedereen wordt misleid door healthwashing en verborgen suikers, en daar wilden wij met Holie’s verandering in brengen. Twee jaar lang hebben we gewerkt aan de perfecte receptuur voor onze Crunchy Bars — repen die zonder toevoegingen fantastisch smaken. Onze eerste reeks, gelanceerd vorig jaar, bleek een groot succes. Daarom introduceren we nu deze nieuwe smaken, die net zo lekker en verantwoord zijn', vertelt Valentijn van Santvoort, medeoprichter van Holie's.
(PvWK | beeld: Holie's)
Over Holie’s
'Holie’s is op een missie om mensen weer gezond te maken. Sinds 2018 bakt Holie’s krokante graanproducten zonder toegevoegde suiker. Je vindt hun producten in elke supermarkt, online, in België en in het Verenigd Koninkrijk. Holie’s is tevens een gecertificeerde B Corporation, waarmee het merk voldoet aan de hoogste standaarden van sociale, ecologische en maatschappelijke impact. Het behoort tot de top 3% van hoogst scorende food B Corps wereldwijd. In 2024 heeft Holie’s voor het derde jaar op rij een FD Gazellen geworden.'
(bron: Food Cabinet)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Nieuwe wintertraditie bij McDonalds: de oliebol
- Dijkhuizen aan marketingroer McDonald's - start nieuwe CMO in...
- Bas Dijkstra (Lazy): 'Ik hou van merken met een...
- CBL: Versterken voedselvoorziening moet prioriteit worden
- [interview] Joyce Bierman (AH): 'Affordable luxury en...
- [column] The most terrible time of the year
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Horecava Trendrapport 2026 schetst... 18-12-2025
- [onderzoek] Kerst 2025: Lidl in... 17-12-2025
- Heineken daagt voice note-cultuur uit17-12-2025
- Dijkhuizen aan marketingroer... 15-12-2025
- [interview] Joyce Bierman (AH):... 15-12-2025
- CBL: Versterken voedselvoorziening... 12-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025




