Moët & Chandon en Pharrell Williams lanceren een Limited Edition

- Food-en-retail
- 5 mrt 2025 @ 08:00
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - Geen tag
- 5 mrt 2025 @ 08:00
- Peter van Woensel Kooy
Moët & Chandon, champagnemerk sinds 1743, kondigt een samenwerking aan met Pharrell Williams, die als Amerikaanse singer/songwriter ruim 10 miljard muziekstreams op zijn naam heeft staan en daarnaast creative director voor Louis Vuitton menswear is.
Samen presenteren zij wereldwijd de 'Moët & Chandon Pharrell Williams Limited Edition Collection'. Hiermee houdt LVMH-onderdeel Moët & Chandon de verjaardagtraditie die al sinds 1965 bestaat, in ere.
Gedreven door gedeelde waarden van saamhorigheid, optimisme en menselijke verbondenheid, werkt het iconische champagnehuis Moët & Chandon samen met Pharrell om de verjaardagservaring opnieuw vorm te geven door de ogen van degenen die dit met je vieren. De gedeelde visie van het champagnehuis en Pharrell op collectieve vreugde vormt de kern van de samenwerking. Het doel is feestelijke momenten te creëren die zowel universeel als zeer persoonlijk zijn, waarbij elk detail is ontworpen om degenen die samenkomen te vieren.
Rituele bubbels
Elke dag vieren 22 miljoen mensen wereldwijd hun verjaardag, een ritueel vol vreugde en dankbaarheid, vooral voor degenen die de gelegenheid onvergetelijk maken. Of je het nu leuk vindt of niet om je eigen verjaardag te vieren, er is één ding dat we allemaal gemeen hebben: we zetten graag de mensen in het zonnetje van wie we houden. Het gaat niet om het cadeau, maar om wie het geeft. Het gaat niet om het feest, maar om wie er komt. En het gaat niet om de fles, maar om met wie je hem deelt.
'Het mooiste aan jarig zijn, zijn de mensen die je verjaardag met jou willen vieren', zegt Pharrell. 'Toen ik oud genoeg was om voor het eerst met champagne te proosten, was Moët & Chandon mijn referentiekader. Het is gewoon een traditie, een ritueel.'

De Moët & Chandon verjaardagstraditie
Al generaties lang is Moët & Chandon naar eigen zeggen dé favoriete champagne om een verjaardagstoast mee uit te brengen. Om voor iedere verjaardag een onderscheidend en uniek ontwerp te creëren, doorzocht Pharrell Williams met Moët & Chandon de archieven van het champagnehuis. Tijdens deze zoektocht ontdekten ze dat de iconische strik op de fles in 1892 oorspronkelijk een vlinderdas was. De strik die symbool staat voor saamhorigheid, vrijgevigheid, vreugde en verrassing, is een van de belangrijkste elementen van deze nieuwe Limited Edition-collectie.
Contentmarketing
De lancering van de Moët & Chandon Pharrell Collection wordt begeleid door een wereldwijde contentmarketingcampagne waarin Pharrell de hoofdrol speelt. 'Door de ogen van degenen die jou vieren, laat de campagne zien hoe hij en zijn vrienden zich haasten naar een verjaardagsfeestje in het hart van Parijs. Er is altijd die ene die te laat komt, de ander die voor de taart zorgt, iemand die de bloemen of de ballonnen meeneemt, een ander die ballonnen meeneemt... en raad eens wie de champagne meeneemt?', luidt de uitleg. Liefhebbers kunnen de gelimiteerde collectie vanaf nu ontdekken in de landelijke filialen van de Bijenkorf voor prijzen tussen de €56,95 en Nectar Impérial Rosé (White) – 75cl: €72,95 is vanaf 1 maart exclusief verkrijgbaar via de Bijenkorf in Amsterdam en online via . Voor de varianten 'The Bow Creation' Brut Impérial (Midnight Blue) en Nectar Impérial Rosé (White) dien je even op de fiets te springen naar dee Moët & Chandon Boutique op de 18 Avenue de Champagne te Épernay.
(PvWK | foto: LVMH)

De bedenker van de Pharrell Collection
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- campagne
- Pharrell Williams
- LVMH
- muziekstreams
- Moët & Chandon
- content
- champagnemerk
- verjaardag
- singer/songwriter
- Louis Vuitton
- bubbels
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Albert Heijn gunt iedereen wat extra kersteer kerst
- Limited Heineken-fles bij start feestmaand
- [onderzoek] In groeimarkt on-the-go food wint gemak van...
- Nieuwe wintertraditie bij McDonalds: de oliebol
- Fritz-kola start bewustwordingscampagne tegen overconsumptie
- [onderzoek] Kerst 2025: wat verschijnt er volgens...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- CBL: Versterken voedselvoorziening... 12-12-2025
- Bas Dijkstra (Lazy): 'Ik hou van... 09-12-2025
- Nieuwe wintertraditie bij McDonalds:... 08-12-2025
- Albert Heijn gunt iedereen wat extra... 06-12-2025
- Limited Heineken-fles bij start... 04-12-2025
- [onderzoek] In groeimarkt on-the-go... 04-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025




