New Skool Media lanceert Pedala voor fietsende vrouw
- Media
- 28 jan 2015 @ 13:03
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - InspiratiePrintDoelgroepSport
- 28 jan 2015 @ 13:03
- Redactie Media
New Skool Media, de uitgeverij die vorig jaar tientallen tijdschriften overnam van Sanoma, lanceert dit voorjaar de nieuwe titel Pedala, gemaakt voor vrouwen die fietsen. Pedala wordt ondergebracht bij de drie bestaande fietstitels van de uitgever: Fiets, Procycling en FietsActief. Het blad en het online platform gaan alle vrouwen informeren en inspireren die fietsen of willen gaan fietsen.
Een fris en enthousiasmerend merk voor alle vrouwen die gezonder willen leven, nieuwe werelden willen ontdekken en hun grenzen willen verleggen. Dat is wat New Skool Media voor ogen staat met Pedala. De uitgever speelt hiermee in op de trend dat steeds meer (jonge) vrouwen het fietsen ontdekken.
Pedala bestaat uit een online platform en een magazine, dat 7 april wordt gelanceerd. Maar liefst 12% van de sportende vrouwen is actief op de fiets en dit aantal groeit gestaag. Met dit nieuwe merk bedient de uitgever deze groeiende doelgroep in hun informatiebehoefte.
Om de juiste tone of voice en gevoel van het merk te waarborgen zal de coördinatie in handen liggen van Nynke de Jong, co-auteur van Vrouw & Fiets en zelf fanatiek fietser, in samenwerking met de redactie van Fiets. 'We bouwen dit platform voor alle fietsende vrouwen', zegt De Jong. 'Van beginners tot wedstrijdrijdsters. Want één ding hebben ze gemeen: de liefde voor de fiets.'
Niet alleen de sport zelf komt aan bod in Pedala, ook voeding, sportieve mode, gezondheid en reizen krijgen een prominente plek in het tijdschrift. Wielrennen is niet alleen een fiets kopen en op weg gaan: het is een lifestyle waar al deze onderwerpen deel van uitmaken. Een onmisbaar platform voor vrouwen die fietsen, of vrouwen die willen gaan fietsen.
Pedala zal in 2015 viermaal uitkomen. Het eerste nummer ligt op 7 april in de winkel.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- mode
- lancering
- magazine
- Procycling
- New Skool Media
- lifestyle
- fietsen
- Vrouw & Fiets
- wielrennen
- platform
- vrouw
- Nynke de Jong
- doelgroep
- Pedala
- tijdschrift
- voeding
- FietsActief
- merk
- website
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Jong talent en Nederlandstalig valt op in Spotify Wrapped 2025
- Netflix slokt Warner Bros en HBO Max op in megadeal
- Rapper Krulle lanceert campagne-track voor 113 samen met...
- Omnicom en IPG vormen nieuw mediabolwerk
- DPG Media start geïntegreerde mediatransformatie
- Paramount mengt zich in strijd om Warner Bros Discovery
Laatste Nieuws
- Paramount mengt zich in strijd om... 10-12-2025
- Podimo bereikt 300K betalende leden... 10-12-2025
- Netflix slokt Warner Bros en HBO Max... 05-12-2025
- Jong talent en Nederlandstalig valt... 05-12-2025
- Rapper Krulle lanceert... 03-12-2025
- Omnicom en IPG vormen nieuw... 03-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

