Kooijman leidt AutoTrack, Van de Pol leidt Tweakers

Kooijman leidt AutoTrack, Van de Pol leidt Tweakers
  • Media
  • 17 aug 2015 @ 11:40
  • 14401 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • OnlineMediaPersonaliaZakelijk

Fréderique van de Poll vertrekt per 1 september als eindverantwoordelijke voor AutoTrack en Carsom. Zij wordt de nieuwe directeur van Tweakers, dat net als AutoTrack onderdeel is van De Persgroep Online Services. Henk Kooijman wordt nu eindverantwoordelijk voor AutoTrack en Carsom.

Kooijman gaat zich onder meer toeleggen op het vergroten van het marktaandeel van AutoTrack en het versterken van de positionering als leidend online advertentiekanaal voor aangesloten autobedrijven en particulieren. AutoTrack is sinds de oprichting, vijftien jaar geleden, uitgegroeid tot de leidende online aanbieder van nieuwe en gebruikte auto’s in ons land door maximale kwaliteit en betrouwbaarheid van het aanbod.

‘De online oriëntatie in het koopproces van nieuwe en gebruikte auto’s blijft nog steeds groeien en het belang daarvan wordt voor autobedrijven en consumenten elke dag groter', zegt Kooijman. 'Het is mijn ambitie om de toegevoegde waarde van AutoTrack voor deze doelgroepen nog groter te maken. Onze informerende en faciliterende rol als autoportal wordt steeds belangrijker en het is onze doelstelling ervoor te zorgen dat ook in de toekomst onze producten (sites en apps) en dienstverlening perfect aansluiten op de snel veranderende ontwikkelingen in de automotive-branche.'

Routinier in automotive

Henk Kooijman (45) was voor zijn overstap naar AutoTrack vanaf 2013 directeur-eigenaar van OrganisatieUpgrade waarmee hij onder meer Tweakers adviseerde op het gebied van verbetering van diverse salesprocessen. Daarvoor was hij van 2010 directeur en mede-eigenaar van Van den Heuvel Totale Bliksembeveiliging. Hij heeft uitgebreide ervaring in de automotive-sector opgedaan als algemeen directeur van het landelijk opererende ruitschadebedrijf Autotaalglas vanaf 2007 en was in de periode 2002-2007 actief als managing partner bij reclamebureau Eigen Fabrikaat dat een sterke positie in de automotive industrie bekleedde met accounts als Autotaalglas, AutoTrack, Honda, LeasePlan en Volkswagen.

De overstap naar AutoTrack, waarbij hij tevens plaats zal nemen in het managementteam van de Persgroep Online Services Nederland, ziet Kooijman als een mooie stap om de leidende rol van AutoTrack verder in te vullen als meest kwalitatieve en betrouwbare autoportal.

AutoTrack is een toonaangevend online advertentieplatform voor de aan- en verkoop van gebruikte en nieuwe auto’s. De site biedt transparantie in vergelijkbaarheid van het complete actuele aanbod en valideert dit door consumenten optimaal te informeren en te adviseren. Voor autobedrijven maar ook voor particuliere adverteerders biedt AutoTrack een compleet advertentieplatform met kwalitatief het beste aanbod en de best renderende leads. AutoTrack is onderdeel van de Persgroep Online Services. 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken