Ocean Outdoor van start in Nederland
- Media
- 4 okt 2019 @ 00:46
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - ZakelijkReclameOutdoor
- 4 okt 2019 @ 00:46
- Jeroen Mirck
Ocean Outdoor is donderdag officieel van start gegaan in Nederland. Na maanden van voorbereiding gaan de OOH-bedrijven Interbest en Ngage Media vanaf heden verder als Ocean Nederland.
Met het al in maart aangekondigde samenvoegen van Interbest en Ngage Media tot Ocean Nederland ontstaat volgens de betrokkenen de grootste digitale OOH-exploitant van Nederland. Met 285 grootformaat-schermen op 168 locaties heeft Ocean een nationale propositie met een dagelijks bereik van meer dan 20 miljoen contacten.
The Urge to Show
Real-time data maakt het mogelijk om merken op het juiste moment op de juiste plek bij de juiste doelgroep onder de aandacht te brengen. En monitoring en tracking van creatieve campagnes zorgt ervoor dat resultaten geanalyseerd en geoptimaliseerd kunnen worden. Met het launch event is donderdag het startschot gegeven voor de introductiecampagne ‘The Urge to Show’.
Meindert van den Heuvel, managing director an Ocean Nederland: 'De "urge to show" is het gevoel dat iedere adverteerder kent. Het verlangen en de spanning als je niet kunt wachten om je campagne aan de wereld te laten zien. Dat verlangen begrijpt Ocean beter dan wie dan ook. En daar is ons hele netwerk op ingericht: de mooiste schermen op de beste locaties met de nieuwste technieken.'
Amsterdams kantoor
Vanaf begin 2020 zal Ocean Nederland werken vanuit een nieuw kantoor in Amsterdam. Als digitaal marktleider verplicht Ocean zichzelf de veelzijdigheid en effectiviteit van DOOH uit te dragen. Komende periode zal daarom in het teken staan van onder andere een vernieuwde pricing-strategie waarmee crossmediale inzet wordt vergemakkelijkt. Er zal worden geïnvesteerd in nieuwe data, technieken en onderzoeken. En de in de UK zeer succesvolle ‘Ocean Creative Contest’ zal in het voorjaar 2020 in Amsterdam worden georganiseerd.
'De start van Ocean in Nederland is in vele opzichten een nieuw hoofdstuk in DOOH', zegt Xavier Tilman, managing director van Ocean Outdoor. 'Met een landelijk dekkend netwerk, een fantastisch team en heel veel energie willen wij samen met adverteerders en bureaus onze ambities gaan realiseren.'
Ocean Outdoor Limited is de moedermaatschappij van Ocean Nederland. Ocean is de Britse marktleider in DOOH met schermen in de grootste en belangrijkste steden van Engeland en Schotland. Naast de overname van Ngage Media, Interbest en Beyond, vanaf heden Ocean Nederland, heeft Ocean recent de overname aangekondigd van Visual Art Media. Hiermee breidt het netwerk verder uit in Noord-Europa naar Zweden, Denemarken, Finland en Duitsland.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Ad Alliance breidt Total Video-innovaties verder uit met HBO...
- RTL AdAlliance benadrukt kracht van vertrouwde media
- Aanzienlijke stijging in positieve houding met de kracht van...
- [column] Welkom in het midfunnel tijdperk
- NRC Vandaag voor derde jaar op rij beste 'Dagelijkse podcast'
- Short-form kan de basis vormen voor jouw nieuwe IP - zo werkt...
Laatste Nieuws
- Short-form kan de basis vormen voor... 12-11-2025
- Aanzienlijke stijging in positieve... 10-11-2025
- RTL AdAlliance benadrukt kracht van... 07-11-2025
- NRC Vandaag voor derde jaar op rij... 06-11-2025
- Ad Alliance breidt Total... 03-11-2025
- Nieuw retailmedia-format brengt... 31-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

