'Freddie' van Staatsloterij wint Gouden Loeki 2019

'Freddie' van Staatsloterij wint Gouden Loeki 2019
  • Media
  • 14 feb 2020 @ 08:19
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Awards

Staatsloterij en TBWA\NEBOKO schrijven reclamegeschiedenis door twee jaar op rij de Gouden Loeki in de wacht te slepen. Na Frekkel won nu Freddie de harten van het publiek.

Marketeers Arno de Jong (Nederlandse Loterij) en Johan van der Zanden (Albert Heijn) (zie foto boven) tonen trots hun trofee.

De winnaars ontvingen de prijs donderdag 13 februari in Theater Amsterdam uit handen van Frank Volmer, directeur van Ster. Het geanimeerde egeltje wordt in de commercial gered door een lieve meneer die deelneemt aan de loterij, die een liefdevol huisje bouwt zodat Freddie zijn winterslaap kan houden. De winnaars lieten eerder in een blog weten dat zij geen levend egeltje konden gebruiken in de commercial, omdat die allemaal in echte winterslaap lagen.

Zilveren en Bronzen Loeki

Speciaal voor deze 25ste jubileumeditie konden de genomineerde merken en reclamebureaus naast de felbegeerde Gouden Loeki ook een zilveren en bronzen versie in de wacht slepen.

De tweede prijs werd verzilverd door Disneyland Paris en BETC Paris met hun commercial over de populairste eend uit Parijs, Donald Duck.

Reclamebureau TBWA\NEBOKO viel vanavond twee keer in de prijzen: zij wonnen samen met Albert Heijn de Bronzen Loeki voor hun commercial 'Een onvergetelijke Kerst', waarin hoofdrolspeler Tommy het kerstdiner verzorgt.

Stemmen

De strijd om het gouden beeldje barstte 28 januari los toen de stembussen werden geopend. Het Nederlandse publiek kon tot 11 februari stemmen op hun favorieten. In totaal werden er 51.000 stemmen uitgebracht.

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken