'Freddie' van Staatsloterij wint Gouden Loeki 2019
- Media
- 14 feb 2020 @ 08:19
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Awards
- 14 feb 2020 @ 08:19
- Sjaak Hoogkamer
Staatsloterij en TBWA\NEBOKO schrijven reclamegeschiedenis door twee jaar op rij de Gouden Loeki in de wacht te slepen. Na Frekkel won nu Freddie de harten van het publiek.
Marketeers Arno de Jong (Nederlandse Loterij) en Johan van der Zanden (Albert Heijn) (zie foto boven) tonen trots hun trofee.
De winnaars ontvingen de prijs donderdag 13 februari in Theater Amsterdam uit handen van Frank Volmer, directeur van Ster. Het geanimeerde egeltje wordt in de commercial gered door een lieve meneer die deelneemt aan de loterij, die een liefdevol huisje bouwt zodat Freddie zijn winterslaap kan houden. De winnaars lieten eerder in een blog weten dat zij geen levend egeltje konden gebruiken in de commercial, omdat die allemaal in echte winterslaap lagen.
Zilveren en Bronzen Loeki
Speciaal voor deze 25ste jubileumeditie konden de genomineerde merken en reclamebureaus naast de felbegeerde Gouden Loeki ook een zilveren en bronzen versie in de wacht slepen.
De tweede prijs werd verzilverd door Disneyland Paris en BETC Paris met hun commercial over de populairste eend uit Parijs, Donald Duck.
Reclamebureau TBWA\NEBOKO viel vanavond twee keer in de prijzen: zij wonnen samen met Albert Heijn de Bronzen Loeki voor hun commercial 'Een onvergetelijke Kerst', waarin hoofdrolspeler Tommy het kerstdiner verzorgt.
Stemmen
De strijd om het gouden beeldje barstte 28 januari los toen de stembussen werden geopend. Het Nederlandse publiek kon tot 11 februari stemmen op hun favorieten. In totaal werden er 51.000 stemmen uitgebracht.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Jong talent en Nederlandstalig valt op in Spotify Wrapped 2025
- Netflix slokt Warner Bros en HBO Max op in megadeal
- Rapper Krulle lanceert campagne-track voor 113 samen met...
- Omnicom en IPG vormen nieuw mediabolwerk
- DPG Media start geïntegreerde mediatransformatie
- Paramount mengt zich in strijd om Warner Bros Discovery
Laatste Nieuws
- Paramount mengt zich in strijd om... 10-12-2025
- Podimo bereikt 300K betalende leden... 10-12-2025
- Netflix slokt Warner Bros en HBO Max... 05-12-2025
- Jong talent en Nederlandstalig valt... 05-12-2025
- Rapper Krulle lanceert... 03-12-2025
- Omnicom en IPG vormen nieuw... 03-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

