Netflix-abonnement met reclame wordt goedkoper in VS
- Media
- 31 aug 2022 @ 08:24
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MarketingZakelijk
- 31 aug 2022 @ 08:24
- Peter van Woensel Kooy
Het goedkopere Netflix-abonnement inclusief reclame gaat in de VS tussen de zeven en negen dollar (inmiddels gelijk aan zeven tot negen euro) per maand kosten, zegt Bloomberg.
Als het bericht van Bloomberg klopt, zal het nieuwe abonnement een tot drie dollar per maand goedkoper zijn dan het basisabonnement in de VS. Die versie kost daar tien dollar per maand, constateert de techredactie van Nu.nl.
Extra advertentie-inkomsten
Netflix ontkent zelf dat het bedrijf de prijzen voor het abonnement met reclame al heeft bepaald. Het basisabonnement van Netflix kost in Nederland nu 7,99 euro per maand. Dit zou kunnen betekenen dat het abonnement met reclame hier tussen de 4,99 en 6,99 per maand gaat kosten. 'De streamingdienst hoopt dat het reclameabonnement veel nieuwe klanten gaat opleveren en voorkomt dat bestaande abonnees opzeggen. Netflix verwacht dat dit abonnement tussen de 3 en 4 miljard dollar per jaar aan advertentie-inkomsten gaat opleveren. De reclame-inkomsten moeten de lagere omzet uit abonnementen compenseren', aldus Nu.
(bronnen: Bloomberg, Netflix, The Verge en Nu.nl)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- streaming
- verdienmodel
- Nu.nl
- serie
- reclame
- The Verge
- binge watching
- abo
- Bloomberg
- Netflix
- paid media
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing