Netflix-abonnement met reclame wordt goedkoper in VS

- Media
- 31 aug 2022 @ 08:24
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MarketingZakelijk
- 31 aug 2022 @ 08:24
- Peter van Woensel Kooy
Het goedkopere Netflix-abonnement inclusief reclame gaat in de VS tussen de zeven en negen dollar (inmiddels gelijk aan zeven tot negen euro) per maand kosten, zegt Bloomberg.
Als het bericht van Bloomberg klopt, zal het nieuwe abonnement een tot drie dollar per maand goedkoper zijn dan het basisabonnement in de VS. Die versie kost daar tien dollar per maand, constateert de techredactie van Nu.nl.
Extra advertentie-inkomsten
Netflix ontkent zelf dat het bedrijf de prijzen voor het abonnement met reclame al heeft bepaald. Het basisabonnement van Netflix kost in Nederland nu 7,99 euro per maand. Dit zou kunnen betekenen dat het abonnement met reclame hier tussen de 4,99 en 6,99 per maand gaat kosten. 'De streamingdienst hoopt dat het reclameabonnement veel nieuwe klanten gaat opleveren en voorkomt dat bestaande abonnees opzeggen. Netflix verwacht dat dit abonnement tussen de 3 en 4 miljard dollar per jaar aan advertentie-inkomsten gaat opleveren. De reclame-inkomsten moeten de lagere omzet uit abonnementen compenseren', aldus Nu.
(bronnen: Bloomberg, Netflix, The Verge en Nu.nl)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- reclame
- binge watching
- Netflix
- verdienmodel
- serie
- The Verge
- Bloomberg
- Nu.nl
- paid media
- abo
- streaming
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Platform Baby op Komst overgenomen door Familyblend
- Vernieuwd Mediamuseum Beeld & Geluid opent deuren
- 'Omzet (D)OOH hoger dan radio in 2022'
- GfK: Behoefte instant gratification neemt verder toe
- Top 5-TikTok-trends: CapCut, protein pancakes en Ludo Sanders
- ACM: 'Fusie RTL en Talpa zou leiden tot ongewenste...
Laatste Nieuws
- Mijn Marketing: Elzemieke Olsthoorn... 03-02-2023
- 90% Nederlanders kijkt live TV... 01-02-2023
- Eerste luistercijfers NMO... 01-02-2023
- Daniel Kok als top creatief terug... 01-02-2023
- Onderzoek: Europese retailers lopen... 01-02-2023
- Meer consumenten betalen voor... 31-01-2023
MarketingTribune Events
- 23mrt 2023
Shopping Awards
- 16mei 2023
Branded Content Event
- 15jun 2023
NIMA Marketing Day