Giro 555 actie levert in 1 dag 89 miljoen op voor aardbevingsramp
- Media
- 16 feb 2023 @ 09:57
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - FondsenwervingMVO
- 16 feb 2023 @ 09:57
- Peter van Woensel Kooy
Tijdens de actiedag van Giro555 is via de nationale media in Nederland bijna 89 miljoen euro opgehaald voor Turkije en Syrië.
De voorlopige eindstand van de actiedag van Giro555 bedroeg woensdagavond bijna 89 miljoen euro. Verschillende radio- en televisiezenders deden mee aan de actiedag van Giro555 mee om geld op te halen voor de aardbevingsslachtoffers in Turkije en Syrië. Het kabinet besloot 10 miljoen euro extra vrij te maken voor hulp. Met het opgehaalde geld kunnen hulporganisaties de slachtoffers ter plaatse te hulp schieten.
'Het is overweldigend hoeveel geld er gegeven is door heel Nederland', blikt actievoorzitter Michiel Servaes, citeert de Telegraaf. 'Er zijn zo ongelooflijk veel mensen in actie gekomen door ons panel te bellen of online te doneren, maar ook door het hele land zijn acties opgezet door jong en oud. En al dat geld is hard nodig en wordt goed besteed aan de noodhulp in Turkije en Syrië. Giro555 blijft open voor de slachtoffers van de aardbeving.'
In Instituut Beeld & Geluid in Hilversum begon om 05.55 uur de nationale actiedag voor de getroffenen van de aardbevingen.
(PvWK, bron: Giro555, TG en ANP, foto: NPO)
Via deze link kunt u alsnog doneren
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing