‘Schoolboards hebben bewust bereik van ruim 80%’

- Online
- 3 sep 2015 @ 11:55
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - Outdoor
- 3 sep 2015 @ 11:55
- Redactie Online
Uit onderzoeken van Markteffect en Qrius blijkt dat de interactieve Schoolboards van Clear Channel Hillenaar net als voorgaande jaren hoog scoren op bereik, contactfrequentie en waardering. De Schoolboards bieden een landelijk interactief posternetwerk waarmee adverteerders scholieren in het middelbaar en voortgezet onderwijs (vmbo/mbo/havo/vwo) kunnen bereiken.
Uit de onderzoeken blijkt dat het bewuste bereik van de Schoolboards, op de scholen waar ze aanwezig zijn, op ruim 80% ligt. Maar liefst 99% van deze scholieren geeft aan de posters elke week te zien, het dagbereik ligt op 88% en 76% van de scholieren ziet de posters zelfs meerdere keren per dag.
Uit een vergelijking met andere traditionele en sociale jongerenmedia blijkt dat geen ander medium zo’n hoog dagbereik heeft als de Schoolboards. Het dagelijks bereik van de Schoolboards is vergeleken met MTV (17%), Comedy Central (20%), Radio 538 (17%), Q-music (13%), Facebook (71%) en Instagram (49%).
De Schoolboards worden tevens erg positief gewaardeerd onder tieners op kenmerken als duidelijk (87%), informatief (80%), niet storend (78%), niet irritant (74%), leuk (71%), interessant (70%) en relevant (68%).
Op de vraag via welke media jongeren graag benaderd worden met commerciële uitingen zonder dat ze dit als storend ervaren, prefereert 77% van de scholieren de Schoolboards. Televisie (56%), Facebook (57%), radio (55%), websites (43%) en reclame via YouTube (29%) scoren beduidend lager.
Ook het Studi-netwerk van Clear Channel, een landelijk affichenetwerk op universiteiten en hogescholen, genereert volgens het onderzoek een bewust bereik van 55% onder studenten, waarbij 91% aangeeft de posters meerdere keren per week te zien.
Tieners bevinden zich nog altijd vijf dagen per week verplicht op school: maar liefst 95% van de 12 tot 18 jarigen en 58% van de 18 tot 25 jarigen volgt onderwijs (CBS, 2015). Door de combinatie met mobiel zijn de Schoolboards en Studi’s steeds beter inzetbaar voor activatie en actie.
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Onderzoek: grote discrepantie B2B inkopers en verkopers
- Interpolis komt met vervolg op campagne telefoongebruik...
- [column] Digital Cleanup Day: 4 voordelen van een digitale...
- Rechtbank Amsterdam tikt Facebook op de vingers over...
- OpenAI onthult nieuw GPT-4-taalmodel
- Goboony introduceert camperreis in nieuwe campagne
Laatste Nieuws
- Onderzoek Consumentenbond:... 28-03-2023
- LG Benelux kiest na pitch voor... 28-03-2023
- Fietsplatform Upway start eerste... 28-03-2023
- Goboony introduceert camperreis in... 27-03-2023
- OpenAI onthult nieuw GPT-4-taalmodel23-03-2023
- Onderzoek: grote discrepantie B2B... 20-03-2023
MarketingTribune Events
- 16mei 2023
Branded Content Event
- 15jun 2023
NIMA Marketing Day