Amazon krijgt steeds meer voet aan de grond in Nederland
- Online
- 2 aug 2021 @ 10:35
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - E-commerce
- 2 aug 2021 @ 10:35
- Nanny Kuilboer
Het bezorgcentrum in de nabijheid van Schiphol duidt erop dat Amazon steeds meer stappen op de Nederlandse webwinkelmarkt zet, aldus Nos.nl.
De omzet van Amazon is in Q2, in vergelijking tot 2020, gestegen met bijna 30 procent naar 113 miljard dollar. Echter, de omzet van Nederland deelt het bedrijf niet. Amazon onderscheidt alleen Noord-Amerika versus internationaal, meldt Nos.nl. ‘De groei van Amazon betekent extra concurrentie voor webwinkels. Toch maakt brancheorganisatie Thuiswinkel.org zich daar niet druk om. 'De e-commercetaart is ongelooflijk groot, Amazon kan heel goed naast Nederlandse spelers bestaan', zegt directeur Marlene ten Ham. Amazon is de tweede in de Nederlandse markt; Bol.com is ruim drie keer groter.
Lees hier het hele artikel.
Headerfoto door Daniel Eledut via Unsplash.
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Etos brengt kerstverhalen tot leven11-12-2025
- Artiesten lanceren anti-vape track03-12-2025
- KPN introduceert App de Sint AI... 21-11-2025
- Petersen presenteert boek... 20-11-2025
- MondoMarketing bekroond tot beste... 19-11-2025
- AH wint Greatest TikTok tijdens Ad... 19-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

