ABN Amro stopt sponsoring Marathon Rotterdam en CPC

  • Sponsoring
  • 19 mrt 2014 @ 09:23
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SponsoringSportmarketing

De Marathon Rotterdam en CPC Loop Den Haag zullen dit jaar voor het laatst ABN Amro als naam dragen. Met ingang van komend seizoen stopt de bank met de sponsoring van beide evenementen.

ABN Amro, met haar voorganger Fortis, is 19 jaar hoofdsponsor geweest van de Marathon Rotterdam en 11 jaar van de CPC Loop Den Haag.

In het lange termijn sponsorbeleid komt bij ABN Amro minder nadruk te liggen op de hardloopsport. 'Het hoofdsponsorschap van de Marathon Rotterdam en de CPC Loop past daarom minder goed,' aldus Ernst Boekhorst, hoofd sponsoring ABN Amro. 'De organisatie van deze evenementen was altijd zeer goed verzorgd. We kijken terug op een prettige en succesvolle samenwerking en wensen de organisatie veel succes met de edities van 2015 en later.'

De mogelijkheid bestaat dat de bank wel als subsponsor verbonden blijft aan de Marathon Rotterdam en de CPC Loop Den Haag.

De organisatie van beide evenementen is inmiddels in gesprek met partijen die interesse hebben in hoofdsponsorschap. Directeur Mario Kadiks: 'Later dit jaar zullen wij de nieuwe hoofdsponsor voor zowel de Marathon Rotterdam als de CPC Loop Den Haag presenteren.'

De veertigste editie van de CPC trok eerder deze maand een recordaantal van 40.000 deelnemers. Aan de 34ste editie van de Marathon Rotterdam in het weekeinde van 12 en 13 april doen ruim 33.000 lopers mee.

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken