Einde dreigt voor Haarlemse Honkbalweek door gebrek aan sponsoren
- Sponsoring
- 20 mrt 2014 @ 14:07
- Link
-
Redactie Sponsoring
Redactie
MarketingTribune - SponsoringSportmarketing
- 20 mrt 2014 @ 14:07
- Redactie Sponsoring
De tweejaarlijkse Haarlemse Honkbalweek dreigt dit jaar niet door te gaan. Het sportevenement kampt vanwege teruglopende sponsorinkomsten met forse financiële tekorten. Binnen enkele dagen moet er duidelijkheid zijn.
Dat meldt het Haarlems Dagblad. De krant schreef eerder al dat sponsor Imbema is afgehaakt en dat slechts enkele van de 25 skyboxen zijn verkocht.
Frits Mulder, voorzitter van het evenement, vertelde na de laatste editie in 2012 al dat het evenement lijdt onder de ’economisch zware tijden met teruglopende sponsorinkomsten’. Dit jaar ziet het er nog slechter uit. ‘Maar we gaan er nog steeds van uit dat het doorgaat. Als je die positiviteit niet meer hebt, houdt het op. Dan kun je beter meteen stoppen’, zei Mulder drie weken geleden. De organisatie zou een kleine 100.000 euro van de benodigde 150.000 à 225.000 euro binnen hebben.
De eerste editie van de Haarlemse Honkbalweek werd in 1961 gehouden. De komende editie zou de 27e zijn. Nederland, Japan, de Verenigde Staten en Taiwan hebben hun deelname al toegezegd.
-
Redactie Sponsoring
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/sponsoring/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Nieuwe Eredivisiebal eert... 20-05-2025
- FC Barcelona spelers kondigen... 19-05-2025
- Tadej Pogacar nieuwe merkambassadeur... 15-05-2025
- a.s.r. zet ouders en kinderen aan... 25-04-2025
MarketingTribune Events
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management