Axe en Taco Bell partners van Dutch College League
- Sponsoring
- 30 mrt 2017 @ 14:29
- Link
-
Redactie Sponsoring
Redactie
MarketingTribune - SportOnline gamingSportmarketing
- 30 mrt 2017 @ 14:29
- Redactie Sponsoring
De Dutch College League heeft de merken Axe en Taco Bell als partner aan zich weten te binden. Beide merken stappen hiermee in de wereld van eSports. Axe en Taco Bell worden sponsor en launching partners van de Dutch College League 2017. De DCL is een fysiek gespeelde League of Legends competitie, waarin dit jaar 64 teams van 40 Nederlandse eSport Clubs vetregenwoordigd zijn.
Het fenomeen eSports is wereldwijd immens populair en vergelijkbaar met een ijsberg die in 2016 in Nederland boven water kwam. Zij is groot geworden in het digitale tijdperk, door en met de nieuwe generatie als belangrijkste doelgroep. 'Dit eSports-sponsorship van Axe en Taco Bell is een logische stap', zegt Wim Noordzij, sponsormanager DCL.
Communicatie via content productie is het middel om de doelgroep te bereiken, en dat doet de DCL via het programma Inside eSports, dat met 23 wekelijkse live uitzendingen van 5,5 uur inmiddels een begrip is geworden. 'Voor Axe biedt Dutch College League de mogelijkheid om onze #YouGotSomething campagne tot leven te brengen in de toonaangevende eSports competitie van Nederland', aldus Ram Huigen, senior brandmanager van Axe.
'Axe geeft de Most Valuable Player wekelijks een surprise pakket, terwijl Taco Bell het team dat wekelijks het meest Live Màs is (het meest in het oog sprint) een gratis maaltijd in Eindhoven aanbiedt vanuit de activatie Feed the Gamer', vervolgt Noordzij.
Live meekijken via arena, online of tv
De Dutch College League is ter plekke of op afstand te volgen. Gamefans kunnen de wedstrijden die live gespeeld worden in de game arena van Vue Hilversum bijwonen en meebeleven op het grote scherm. Op Fox Sports en op Twitch (twitch.tv/dcl) worden de wedstrijden live, wekelijks op woensdag avond van 17:30 – 23:00 uitgezonden en nabeschouwd door experts in het programma Inside eSports. Het programma wordt gepresenteerd door Koen 'koenz' Schobbers, Mathia 'labia oris' Koolhout, Jerry Driessen en Pim “monkeloid” van Valkengoed. Analisten aan tafel zijn Tim Alpherts en Dean Manuputty met wisselende tafel gasten. De wedstrijden worden geshoutcast door Erwin Wiersma en Gerard Knüwer.
De Dutch College league, die vorig jaar op 22 maart begon, ging op 8 februari 2017 de tweede helft van het nieuwe seizoen in. In deze eSports competitie spelen teams van Nederlandse hogescholen en universiteiten samen in de multiplayer online battle arena game League of Legends. In de game proberen twee teams van elk vijf spelers elkaar te verslaan. Het uiteindelijke winnende team kwalificeert zich voor het IeSF (International eSports Federation) World Championship van League of Legends later dit jaar. De Dutch College League wordt georganiseerd door mediaproducent Watertube.
-
Redactie Sponsoring
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/sponsoring/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Jumbo Sports nieuwe partner Tulp... 16-09-2025
- Hera United trapt af met top... 10-09-2025
- Beko nieuwe confidence partner van... 28-08-2025
- KPN haakt in met 'Sail together'20-08-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes