Ajax in zee met energiedrank Iconix

Ajax in zee met energiedrank Iconix
  • Sponsoring
  • 6 feb 2019 @ 10:20
  • 16384 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • MerkenFoodSponsorshipVoetbal

Energiedrank Iconix is voor maar liefst 9,5 jaar een sponsorship aangegaan met Ajax. De samenwerking heeft als doel het nieuwe drankje te lanceren en bekend te maken bij de consument.

Met deze verbintenis voor de lange termijn wil Iconix, vanaf maart in Nederland beschikbaar, laten zien dat het niet zomaar een nieuwe energiedrank is. Waar het drankje de nadruk legt op focus, doet Ajax dat op het creëren van toekomstige iconen, zo melden beide partners. 'Focus first, Legend later' is daarom het gezamenlijke motto. Het merk heeft zich tegelijkertijd ook verbonden aan Ajax eSports.

Menno Geelen, CCO van Ajax: 'Het verhaal en de ambitie van Iconix spraken ons aan. Wij denken ook dat deze categorie functionele drankjes, waar veel over gesproken en geschreven wordt, een alternatief nodig heeft. Iconix biedt een smakelijk, verantwoord en ander type energiedrankje en onderscheidt zich met zogeheten focused energy in plaats van alleen maar meer energie. We zijn content met deze langdurige overeenkomst. Dit geeft de ambitie van deze sponsor weer en spreekt bovendien vertrouwen naar elkaar uit.'

Veranderende behoefte van consument

Matthijs van Zanten, managing director van Iconix: 'Ons product is een slimme en moderne energiedrank die ontwikkeld is met als doel optimaal in te spelen op de veranderende behoeftes van de bewuste, actieve en ambitieuze consument. Het is een energiedrank waarbij wij er alles aan hebben gedaan om een beter alternatief op de markt te brengen. Zoals bijvoorbeeld het feit dat wij met slechts 5,6 gram suiker per 100 ml de ideale koolhydraatoplossing voor sporters benaderen. Vitamine B6 is bewust weggelaten omdat dit als één van de weinige vitamines niet te veel geconsumeerd mag worden. Uiteindelijk is ons doel om mensen te stimuleren bewuster en gerichter om te gaan met hun eigen energie.'

Iconix Energy Drink bevat 40 procent minder suiker dan de meeste andere energiedranken en maakt alleen gebruik van cafeïne en zoetstoffen uit natuurlijke bron. Krachtige, natuurlijke ingrediënten zoals gingko, guarana en groene thee-extracten die gecombineerd zijn met B-vitamines (B2, B5, B12) dragen bij aan een beter concentratievermogen en een optimale mentale prestatie. Daarnaast is 15 procent van de dagelijkse aanbevolen hoeveelheid vitamine C toegevoegd, wat de weerstand verhoogt.



Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken