KPN en Vriendenloterij laten Eredivisie stilstaan bij eenzaamheid

KPN en Vriendenloterij laten Eredivisie stilstaan bij eenzaamheid
  • Sponsoring
  • 4 okt 2019 @ 11:29
  • 14123 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • ActivatieVoetbalMaatschappij

Tijdens de Week tegen Eenzaamheid, die nog duurt tot 8 oktober, vragen KPN en VriendenLoterij samen komend Eredivisie-weekend op ludieke wijze aandacht voor het groeiende probleem van eenzaamheid onder ouderen.

Tijdens diverse Eredivisie-wedstrijden maken ouderen hun opwachting als player-escort om zo het groeiende probleem van eenzaamheid en sociaal isolement in deze bevolkingsgroep voor het voetlicht te brengen.

De ‘Week tegen Eenzaamheid’ wordt jaarlijks georganiseerd om aandacht te vragen voor eenzaamheid in Nederland. Op dit moment zijn er in Nederland meer dan 2,5 miljoen 65-plussers, waarvan bijna de helft zich eenzaam voelt.

KPN Mooiste Contact Fonds

Dit is natuurlijk een belangrijk thema van het KPN Mooiste Contact Fonds. Sociaal contact is niet voor iedereen vanzelfsprekend. Het fonds brengt al twaalf jaar mensen die zich eenzaam voelen weer in contact met hun omgeving of, wanneer dat waardevol is, met lotgenoten. 

KPN brengt, als hoofdsponsor van de Eredivisie en met het KPN Mooiste Contact Fonds, ouderen via voetbal met elkaar in contact. Het fonds is volgens een onderzoek van Motivaction één van de meest gewaardeerde bedrijfsfondsen met in 2019 de hoogste waardering ooit onder de Nederlandse bevolking.

Drempels wegnemen

De VriendenLoterij en het Ouderenfonds komen samen in actie om de drempels voor ouderen weg te nemen en zoveel mogelijk ouderen aan wekelijks sociaal contact te helpen. Iedereen die van 17 september tot en met 31 oktober meespeelt, helpt per lot één oudere aan wekelijks contact. Hierdoor krijgen ouderen waardevolle contactmomenten met een bel-, schrijf- of breimaatje, wordt het voor hen weer mogelijk om teamsporten uit te oefenen en kunnen ze samen op pad.

De hele maand oktober wordt samen met verschillende partners zoals het KPN Mooiste Contact Fonds aandacht gevraagd voor dit belangrijke onderwerp.

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken