KPN en Vriendenloterij laten Eredivisie stilstaan bij eenzaamheid
- Sponsoring
- 4 okt 2019 @ 11:29
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - ActivatieVoetbalMaatschappij
- 4 okt 2019 @ 11:29
- Jeroen Mirck
Tijdens de Week tegen Eenzaamheid, die nog duurt tot 8 oktober, vragen KPN en VriendenLoterij samen komend Eredivisie-weekend op ludieke wijze aandacht voor het groeiende probleem van eenzaamheid onder ouderen.
Tijdens diverse Eredivisie-wedstrijden maken ouderen hun opwachting als player-escort om zo het groeiende probleem van eenzaamheid en sociaal isolement in deze bevolkingsgroep voor het voetlicht te brengen.
De ‘Week tegen Eenzaamheid’ wordt jaarlijks georganiseerd om aandacht te vragen voor eenzaamheid in Nederland. Op dit moment zijn er in Nederland meer dan 2,5 miljoen 65-plussers, waarvan bijna de helft zich eenzaam voelt.
KPN Mooiste Contact Fonds
Dit is natuurlijk een belangrijk thema van het KPN Mooiste Contact Fonds. Sociaal contact is niet voor iedereen vanzelfsprekend. Het fonds brengt al twaalf jaar mensen die zich eenzaam voelen weer in contact met hun omgeving of, wanneer dat waardevol is, met lotgenoten.
KPN brengt, als hoofdsponsor van de Eredivisie en met het KPN Mooiste Contact Fonds, ouderen via voetbal met elkaar in contact. Het fonds is volgens een onderzoek van Motivaction één van de meest gewaardeerde bedrijfsfondsen met in 2019 de hoogste waardering ooit onder de Nederlandse bevolking.
Drempels wegnemen
De VriendenLoterij en het Ouderenfonds komen samen in actie om de drempels voor ouderen weg te nemen en zoveel mogelijk ouderen aan wekelijks sociaal contact te helpen. Iedereen die van 17 september tot en met 31 oktober meespeelt, helpt per lot één oudere aan wekelijks contact. Hierdoor krijgen ouderen waardevolle contactmomenten met een bel-, schrijf- of breimaatje, wordt het voor hen weer mogelijk om teamsporten uit te oefenen en kunnen ze samen op pad.
De hele maand oktober wordt samen met verschillende partners zoals het KPN Mooiste Contact Fonds aandacht gevraagd voor dit belangrijke onderwerp.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Unox Nieuwjaarsduik groeit... 12-12-2025
- Nieuwe deal voor Oranje:... 10-12-2025
- PSV-kersttrui maakt comeback met... 08-12-2025
- Rabobank nieuwe hoofdsponsor van... 03-12-2025
- Moët & Chandon krijgt nieuwe... 26-11-2025
- Conclusion wordt training partner FC... 26-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

