Dopper lanceert special edition met olympisch kampioen Worthy de Jong

Dopper lanceert special edition met olympisch kampioen Worthy de Jong
  • Sponsoring
  • 30 okt 2025 @ 11:00
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • Geen tag

Dopper en olympisch kampioen Worthy de Jong brengen een limited edition fles uit die sport, design en maatschappelijke boodschap verenigt. De kleurrijke fles vertelt de reis van de Bijlmer naar olympisch goud. Met dit merkpartnerschap laat Dopper zien hoe marketing, missie en maatschappelijke impact samenkomen.

Dopper, het Nederlandse merk dat sinds 2009 strijdt tegen verpakt water, lanceert samen met olympisch kampioen Worthy de Jong een special edition fles. Dopper bestaat niet om iets te verkopen, maar om iets op te lossen: mensen stimuleren kraanwater te drinken in plaats van flessenwater. Het merk zet zich in via herbruikbare flessen, toegankelijke watertappunten, communityprojecten en lobbywerk richting overheden.

De samenwerking met De Jong past naadloos in die missie. De special edition Dopper-fles, ontworpen door de Nederlandse illustrator Hedof, vertelt het verhaal van de sporter die opgroeide in de Bijlmer en Nederland tijdens de Olympische Spelen van Parijs 2024 het eerste goud in 3x3 basketbal bezorgde.

‘Deze fles gaat niet alleen over mijn verhaal,’ zegt Worthy de Jong. ‘Het gaat over iedereen die elke dag op komt dagen. Voor het team, voor de community en voor een betere toekomst.’

De 24 illustraties van Hedof, bekend van samenwerkingen met merken als Nike, The New York Times en Ikea, brengen De Jongs reis tot leven. Eén van de ontwerpen komt van de hand van De Jong zelf.

‘Bij Dopper geloven we dat echte verandering begint met elke dag op komen dagen,’ zegt CEO Virginia Yanquilevich. ‘Worthy’s verhaal belichaamt dat en weerspiegelt onze missie om een einde te maken aan verpakt water.’

De 'Dopper x Worthy de Jong'-fles houdt drankjes 9 uur warm of 24 uur koud en is gemaakt van 90 procent gerecycled staal. De limited edition is verkrijgbaar bij geselecteerde retailers en via dopper.com. De campagne draagt de slogan ‘Van de Bijlmer naar goud in je hand’.

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken