Wat gaat Eredivisie doen met eigen FIFA17-competitie?
- Sponsoring
- 26 jan 2017 @ 00:21
- Link
-
Kevin Loos
Creatief
2Basics - SportmarketingSponsoringOnline gamingVoetbal
- 26 jan 2017 @ 00:21
- Kevin Loos
De markt van eSports groeit razendsnel en daarmee ook de interesse van sponsors. Waarom is deze wereld interessant voor bedrijven en hoe activeren zij hun partnership? Kevin Loos van marketingbureau 2Basics zet de laatste ontwikkelingen in eSports periodiek op een rij voor MarketingTribune. Ditmaal met speciale aandacht voor de E-Divisie, waarmee de Eredivisie komende maand in de game FIFA17 stapt.
1. Eredivisie start eigen FIFA17 competitie
De aankondiging van de E-Divisie zal weinigen ontgaan zijn. Vorige week verspreidde de Eredivisie een persbericht waarin de eerste officiële informatie over de virtuele competitie werd verstrekt.
De E-Divisie start op 6 februari en wordt uitgezonden op zowel Twitch, Youtube en FOX Sports. Ik ben erg benieuwd welke content op welk platform uitgezonden gaat worden. Voor mij is de grootste vraag nu: weet de Eredivisie een partner aan de E-Divisie te binden. In Frankrijk is telecomaanbieder Orange naamgevend sponsor van de Orange E-Ligue 1.
Nog interessanter dan het niveau van de verschillende gamers is de vraag welke BVO’s een succesvolle business case kunnen bouwen rondom hun FIFA17-gamer, en welke strategie er wordt ontwikkeld om hun jonge fans middels gaming daadwerkelijk nog sterker aan zich te binden.
Wellicht komt hier 1 februari duidelijkheid over. Dan staat de officiële kick-off van de E-Divisie gepland, waar alle concrete plannen duidelijk zullen worden.
2. Movistar gaat Vodafone en Orange achterna
Begin deze maand kwam er een video naar buiten waarin telecomaanbieder Movistar als partner van de ESL Spain werd gepresenteerd. Daarnaast is Movistar van plan om een Esports tv-zender te lanceren, waar niet alleen Spaanse, maar ook wereldwijde competitie en toernooien worden uitgezonden. In dezelfde branche in Europa stapten Vodafone en Orange al eerder in eSports.
3. Ook Axe in eSports
Axe heeft zich als official partner verbonden aan eSports-organisaties Cloud9 en Team SoloMid (TSM). Opnieuw wil een groot branchevreemd merk geassocieerd worden met populaire eSports teams.
Op social media evenaren en overstijgen de populairste eSports-teams het aantal fans en volgers van enkele Premier League-voetbalclubs. TSM-speler Søren Bjerg (940K Twitter-volgers, 475K YouTube-abonnees) is door Axe al in hun ‘Find Your Magic’-commercial gemonteerd.
Kevin Loos is marketeer bij 2Basics, dat zorgt voor duurzame relaties tussen merken en 13,1 miljoen sporters, waaronder eSporters. Zo verbindt, adviseert en activeert het bureau verschillende merken in het eSports-domein.
-
Kevin Loos
- Werkt bij: 2Basics
- Functie: Creatief
- Website:http://www.2basics.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Premier Padel Rotterdam gesponsord... 23-04-2024
- ING en Concertgebouworkest 35 jaar... 18-04-2024
- Heineken hoofdsponsor 10e editie... 16-04-2024
- Atradius shirtsponsor Nederlandse... 11-04-2024
- MediaMarkt nieuwe hoofdsponsor... 03-04-2024
- Partnership Herbalife met... 27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing