Overal eSports, ook bij Red Bull
- Sponsoring
- 2 jun 2017 @ 12:05
- Link
-
Kevin Loos
Creatief
2Basics - Online gamingPartnershipSportActivatie
- 2 jun 2017 @ 12:05
- Kevin Loos
De markt van eSports groeit razendsnel en daarmee ook de interesse van sponsors. Waarom is deze wereld interessant voor bedrijven en hoe activeren zij hun partnership? Kevin Loos van marketingbureau 2Basics zet de laatste ontwikkelingen in eSports periodiek op een rij voor MarketingTribune. Deze maand onder meer Red Bull en Formule 1.
1. Red Bull lanceert eigen eSports-team
Het zat er al aan te komen, maar nu is de kogel dan echt door de kerk. Red Bull is gestart met een eigen League of Legends-team. In de voorbije jaren was de energiedrank al sponsor van teams, organiseerde het eigen events en contracteerde het professionele gamers als Red Bull Athletes. Aan dat imposante rijtje wordt nu dus een eigen team toegevoegd.
2. Deal Emirates: eSports-content in het vliegtuig
Boek je een vlucht bij Emirates Airlines, dan kun je tegenwoordig on-demand naar eSports kijken. Tot en met juni 2018 is dit op iedere vlucht mogelijk. De content is afkomstig van ESL-events. De video’s zijn geïntegreerd in het Inflight Entertainment System van Emirates. Voor zover bekend is dit de eerste keer dat er op deze manier een deal wordt gesloten met een luchtvaartmaatschappij.
3. Formule 1 en eSports: McLaren zoekt gamer
In de laatste twaalf maanden zagen we een inflatie van sportteams die een gamer aan zich verbonden. Betaald voetbalorganisaties, ijshockeyclubs, NBA- en NFL-teams... de tel was niet meer bij te houden. Deze trend is nu overgewaaid naar de Formule 1. De primeur gaat naar McLaren, dat samen met hardware-producent Logitech G op zoek gaat naar de World’s Fastest Gamer.
De winnaar van deze wedstrijd krijgt een jaarcontract bij McLaren als officiële simulator-driver. De snelste gamer krijgt dus daadwerkelijk een serieuze rol in de organisatie. De competitie is te volgen via het YouTube-kanaal van McLaren. Het team van onder meer Fernando Alonso noemt de prijs zelf ‘the best job in eSports’.
4. Collegiate eSports blijft uitbreiden in VS
Groot nieuws was het in de Amerikaanse eSports-scene: Stephens College, een ‘women’s college’ in Missouri, sloot zich aan bij de National Association of Collegiate eSports. Daarmee is het de eerste school die eSports scholarships speciaal voor vrouwen gaat aanbieden. Op dit moment kunnen studenten op 31 Amerikaanse scholen een scholarship krijgen.
In Nederland had student en pro-gamer Koen Schobbers de primeur. Hij kreeg vorige week een topsportstatus op zijn universiteit. Hierdoor is het voor hem mogelijk om naast zijn co-schappen Geneeskunde ook te blijven gamen.
Kevin Loos is millennial marketeer bij 2Basics, dat zorgt voor duurzame relaties tussen merken en 13,1 miljoen sporters, waaronder eSporters. Zo verbindt, adviseert en activeert het bureau merken in binnen- en buitenland in het eSports-domein.
-
Kevin Loos
- Werkt bij: 2Basics
- Functie: Creatief
- Website:http://www.2basics.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Partnership Herbalife met... 27-03-2024
- Duitse voetbalbond ruilt vanaf 2027... 22-03-2024
- Philips stadion podium voor Philips... 22-03-2024
- FC Emmen vraagt aandacht voor... 20-03-2024
- Go Ahead-speler Kuipers en zijn... 06-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing