Big Data
14 INTERVIEW Big data in tijden van transitie
Big data is his middle name. Maarten Stamrood van Ziggo/UPC. Hij weet alles over slim benutten van klantdata en aan wat voor type marketeer in de toekomst behoefte is en MarketingTribune sprak met hem.
‘Ik verwacht absoluut dat we naar een big data code gaan’
18 VERDIEPING Het doel van data-analyse
Het flexibel of agile inzetten van data wordt steeds belangrijker. Organisaties die kunnen inspelen op de nieuwe realiteit van marketingdata worden beloond. Vijf voorbeelden uit de praktijk.
‘Banken zetten van oudsher data in, zonder kunnen we überhaupt geen zaken doen’
46 DE PRAKTIJK Transformeren naar kwaliteitsdata
‘De klantreis online moet bijdragen aan de totaalbeleving van het verblijf’
35 TOP-100 ADVERTEERDERS Mediabestedingen plussen opnieuw
De crisis lijkt voorbij. Stegen de bruto mediabestedingen volgens Nielsen in 2013 nog voorzichtig met 1%, in 2014 ging het harder. Vooral tv blijft een populair massamedium
‘Outdoor wordt te weinig ingezet’
SPONSORKATERN
22 ABN Amro
24 Late Rembrandt
26 Roompot
29 column Jan Driessen
30 Penningmeester van het Jaar
EN VERDER
6 ARENA
50 B2B Marketing Forum
51 RSVP Goud Activatie
52 DE CAMPAGNES FotoFloor
55 SHOPPERMARKETING Cashbacks sparen met smartphone
56 FRONTIER MARKETEER Marketing in Myanmar, deel 1
59 DESIGNPANEL CORPORATE Dorset Cereals
60 MARKETINGTRENDS
63 Online Betaal Congres
65 MARKETINGSCIENCE
66 MWG
67 COLUMN Kristof De Wulf
70 INTUSSEN ONLINE
OVER 2 WEKEN
10 maart - De heilige P’s van marketing
In de loop der jaren zijn vele P’s toegevoegd. Maar voldoen ze nog? Zijn het tegenwoordig de P’s van people, planet, profit of de A’s van aandacht en ambassadeurs of de D’s van define, design en deliver? We legden ons oor te luister bij een hoogleraar Marketing, het MEC en bij marketeers van Procter, Bonduelle en Rijksmuseum. In deze uitgave nieuwe rubrieken: Jong in Marketing en Marketing is geen kunst, over marketing in de culturele sector. Dat is nog eens de P van pakken wat je pakken kan!
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Van tactiek naar strategische waardecreatie
- Cannes Lions start forum voor sportcreativiteit
- Hoe creatief vakmanschap 60% nieuw publiek opleverde
- Podcastserie ‘The Next Tony’ #9 met Bakers & Bananas-founder...
- Van turbulentie naar trots: de tweede kans van VanMoof
- [column] De marketing van spijt: als ‘sorry’ ook een strategie...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025


