TOP X case: 'ZET JE SCHRAP VOOR DE OVERSTAP'
- Algemeen
- 10 jul 2017 @ 09:00
- Link
-
Redactie MarketingTribune
- Branded contentSales
- 10 jul 2017 @ 09:00
- Redactie MarketingTribune
Succesvolle branded-video campagne voor SNS: ‘ZET JE SCHRAP VOOR DE OVERSTAP’ Overstappen van betaalrekening in een achtbaan of op een racetrack? SNS laat in een video-campagne zien dat het een fluitje van een cent is.
ACHTERGROND
De Persgroep en SNS waren al langer met elkaar in gesprek over een mogelijke samenwerking. De Persgroep heeft een hoog bereik onder de moderne burgerij: de ‘gewone Nederlanders’ waarop SNS zich richt. ‘Om de samenwerking concreet te maken heeft de Persgroep proactief onderzoek gedaan naar de perceptie ten aanzien van het overstappen van bank’ zegt Mariëlle Krouwel, hoofd merk & communicatie van SNS. De uitkomsten zijn de basis geweest voor de branded content samenwerking tussen de Persgroep en SNS.
DOELSTELLING
De doelgroep bewust maken van hoe eenvoudig overstappen van bank en naar SNS Betalen is.
AANPAK
In vier video’s wordt een persoon uitgedaagd om over te stappen: De SNS-Overstapchallenge. Krouwel: ‘We laten zien dat overstappen echt geen rompslomp is en zelfs in een extreme situatie gemakkelijk kan. Elke aflevering had als titel “Zet je schrap voor de overstap”. Telkens stond een andere hoofdpersoon en een andere overstapreden centraal, passend bij één van de vier doelgroepen van de campagne: samenwoners, gezinnen, senioren en studenten. Op deze manier spraken we elke doelgroep aan.’ De productie van de video’s was in handen van Tiny Riot.
CAMPAGNE
Er is gekozen voor online video, omdat dit de boodschap het beste kon overdragen. De spectaculaire beelden en de snelheid van de uitdagingen kwamen het meest aansprekend over in bewegend beeld. Krouwel: ‘De video laat een echte ervaring zien die jou of mij ook had kunnen overkomen, dat brengt het dichtbij voor de kijker. De video’s zijn geplaatst in een contentdossier binnen het domein van de Persgroep. Middels aanjaagbanners op de verschillende nieuwspagina’s van het AD-regionetwerk werd de lezer naar het SNS-dossier geleid. Daarnaast zijn de video’s ingezet op onze eigen social media-kanalen.’
RESULTATEN
Ruim 107.000 unieke bezoekers zagen het contentdossier. Dit aantal is ruim boven de verwachtingen van SNS. Daarnaast is het besef dat overstappen makkelijk te regelen is met de Overstapservice, significant toegenomen na het zien van de video’s.
Ook interesse in een concept op maat? Neem contact op met het MediaLab van de Persgroep:
Willem-Albert Bol
T. 06-15439503 | E. willem-albert.bol@persgroep.nl
Video powerboat: http://www.ad.nl/nieuws/overstappen-van-bank-zelfs-mogelijk-tijdens-spectaculaire-race-op-powerboat~aef01dd7/
Video autorace: http://www.ad.nl/nieuws/overstappen-van-bank-zelfs-mogelijk-tijdens-spectaculaire-autorace~a7f2c028/
Video achtbaan: http://www.ad.nl/nieuws/overstappen-van-bank-zelfs-mogelijk-in-snelle-achtbaan~a6efa8d0/
Video stuntvlucht: http://www.ad.nl/nieuws/overstappen-van-bank-zelfs-mogelijk-tijdens-spectaculaire-stuntvlucht~a49f4147/
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Hoe neuro-contextual advertising campagnes significant verbeterd
- Vernieuwde jongerencampagne Goed Verhaal van start
- WallyMatters maakt merkimpact meetbaar met AI-platform
- Podcastserie ‘The Next Tony’ trapt af met Marcel Belt
- Consumenten eisen openheid over dataopslag
- [column] De oogst van 30 jaar merkmanagement (deel 2 van 4)
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes