Zorggroep Leveste Middenveld heet nu Treant Zorggroep
- Algemeen
- 5 jan 2015 @ 11:05
- Link
-
Redactie Zorgmarketing
Redactie
MarketingTribune - RevalidatiezorgZiekenhuisOuderenzorg
- 5 jan 2015 @ 11:05
- Redactie Zorgmarketing
Met het hijsen van de vlag heeft Treant Zorggroep vandaag officieel haar nieuwe naam in gebruik genomen. Leveste Care, Zorgpalet, het Scheper Ziekenhuis, Ziekenhuis Bethesda en Refaja ziekenhuis maken vanaf nu deel uit van Treant Zorggroep. Zorggroep Leveste Middenveld bestaat niet meer.
In Treant Zorggroep zijn drie ziekenhuislocaties en twintig centra voor verpleeg-, revalidatie- en ouderenzorg gebundeld. Het verzorgingsgebied van de nieuwe organisatie omvat 300.000 inwoners van de regio Hoogeveen-Emmen-Stadskanaal. Bij de organisatie werken 250 medisch specialisten en 6.500 medewerkers.
Logo en naam
Het komende jaar is de nieuwe naam en het nieuwe logo op meer en meer uitingen van de organisatie te vinden. De naam Treant is afgeleid van een gebied dat in vroegere tijden liep van de Stellingwerven in Friesland via Drenthe en de stad Groningen tot voorbij Stadskanaal. Dat gebied komt grotendeels overeen met het gebied waar Treant zorg verleent.
Treant Zorggroep heeft het hart als logo gekozen om de passie en compassie voor de gezondheidszorg te verbeelden. Het hart bestaat uit diverse facetten die symbool staan voor de perspectieven van waaruit de organisatie de zorg bekijkt maar ook hoe ze deze aan haar patiënten en cliënten biedt. Wanneer je het hart ‘uitvouwt’ ontstaat het lijnenspel dat staat voor het zorgnetwerk van alle locaties van Treant Zorggroep.
Ambitie
Treant Zorggroep wil nu en in de toekomst zorg blijven verlenen die past bij de zorg die de inwoners van de regio nodig hebben. Zorg die goed, veilig en betaalbaar is. Eric Janson, voorzitter van de raad van bestuur: ‘We gaan bouwen aan een regionaal zorgnetwerk binnen en buiten Treant, waarin de patiënt en cliënt centraal staan. Dit doen we samen met onder andere huisartsen, verloskundigen, thuiszorginstellingen, ggz-instellingen, fysiotherapeuten en andere zorgaanbieders. Daarnaast gaan we bouwen aan een regionaal kenniscentrum waarin de beste handelswijzen worden gedeeld tussen de locaties en met onze zorgpartners.’
Accenten
Het meerjarenbeleid voor de komende vijf jaar wat betreft ziekenhuiszorg gaat uit van kwalitatief hoogwaardige ziekenhuiszorg op drie locaties: Scheper, Bethesda en Refaja. Daarbij zet zij zich op alle drie de locaties in voor laagdrempelige toegang dicht bij de patiënt, poliklinische en klinische zorg door alle aanwezige specialismen, 24/7 toegang tot spoedeisende hulp, acute verloskunde en moeder- en kindzorg en zorg op IC-niveau. Het extra accent voor het Scheper ligt op de complexere zorg. Bethesda en Refaja profileren zich op intensieve diagnostiek en kortdurende behandeling en verblijf.
Voor de ouderenzorg en verpleegzorg ligt het accent voor De Horst en Weidesteyn op hoogcomplexe, chronische en revalidatiezorg voor ouderen. Veltman blijft zich richten op beschermd wonen. Andere centra ontwikkelen zich tot woonwijkcentra waarin care, cure en welzijn geïntegreerd worden aangeboden, samen met de zorgpartners.
-
Redactie Zorgmarketing
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/zorg/
- Profiel »
- Scheper ziekenhuis
- Meerjarenbeleid
- Ziekenhuis Bethesda
- Fusie
- Samenwerking
- Refaja ziekenhuis
- Verpleegzorg
- Kwaliteit
- Treant Zorggroep
- Ouderenzorg
- Zorggroep Leveste Middenveld
- Naam
- Logo
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

