A.s.r. neemt Aegon over, naam Aegon gaat verdwijnen
- Algemeen
- 27 okt 2022 @ 13:37
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 27 okt 2022 @ 13:37
- Michiel van Zaane
Verzekeraar A.s.r. Nederland neemt branchegenoot Aegon Nederland over. De naam Aegon wordt nog drie jaar gebruikt voor pensioenen en hypotheken maar zal daarna uit het straatbeeld verdwijnen.
Met de overname is een bedrag van 4,9 miljard euro gemoeid. De nieuwe combinatie wordt de grootste verzekeraar van Nederland, waarvan het hoofdkantoor in Utrecht staat.
Jos Baeten, CEO en voorzitter van de Raad van Bestuur van A.s.r.: ‘Ik ben blij dat A.s.r. en Aegon Nederland, twee gerenommeerde Nederlandse bedrijven, samengaan waardoor een sterke en duurzame, toonaangevende verzekeraar ontstaat. De combinatie met Aegon Nederland versterkt de positie van de combinatie op de Nederlandse markt door een aanzienlijke verbetering van onze strategische positie in Leven en Schade en in Distributie & Services.’
Lard Friese, CEO en voorzitter van de Raad van Bestuur van Aegon N.V.: ‘Aegon Nederland en A.s.r. delen een rijk Nederlands verleden waarin wij beiden mooie, sterke bedrijven hebben opgebouwd. Het samengaan van onze bedrijven creëert een leider in de Nederlandse verzekeringsmarkt die enorme toegevoegde waarde zal bieden aan onze gezamenlijke klanten en medewerkers. Dat geeft mij het vertrouwen in een succesvolle gezamenlijke toekomst in Nederland waarbij wij als aandeelhouder betrokken zullen blijven, terwijl Aegon N.V. haar ambitie om leidende ondernemingen te creëren buiten Nederland kan versnellen.’
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Van tactiek naar strategische waardecreatie
- Cannes Lions start forum voor sportcreativiteit
- Hoe creatief vakmanschap 60% nieuw publiek opleverde
- Podcastserie ‘The Next Tony’ #9 met Bakers & Bananas-founder...
- Van turbulentie naar trots: de tweede kans van VanMoof
- [column] De marketing van spijt: als ‘sorry’ ook een strategie...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

