‘Ondernemers: doe mee aan de Week van de Toegankelijkheid’
- Algemeen
- 11 aug 2023 @ 07:46
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 11 aug 2023 @ 07:46
- Michiel van Zaane
De week van de Toegankelijkheid wordt dit jaar van maandag 2 oktober t/m zaterdag 7 oktober gehouden. Het thema dit jaar is: toegankelijkheid loont. Organisator Ieder(in) roept ondernemers op om een activiteit te organiseren rondom inclusie van mensen met een beperking.
Jaarlijks organiseert belangenbehartiger Ieder(in) de Week van de Toegankelijkheid. Met activiteiten in heel Nederland vragen ze aandacht voor een toegankelijke samenleving voor mensen met een handicap. Dit jaar is het thema toegankelijkheid loont. Wat levert toegankelijkheid op voor ondernemers? In Nederland wonen ruim twee miljoen mensen met een handicap. En daar komen er door de vergrijzing steeds meer bij.
Met een toegankelijk en begrijpelijk aanbod van producten en diensten, kunnen ondernemers dus meer klanten en een groter marktaandeel bereiken. Denk bijvoorbeeld aan een hotel dat goed fysiek toegankelijk is en daardoor meer gasten en betere recensies krijgt. Of denk aan een toegankelijke webshop, waardoor mensen met een visuele beperking makkelijk kleding kunnen bestellen.
Iedereen in Nederland kan een activiteit organiseren. Zoals bijvoorbeeld restaurants, bioscopen, hotels, kledingwinkels, cafés en MKB-ondernemingen. Organisator Ieder(in) heeft een aantal suggesties voor ondernemers:
• Organiseer een lunchsessie over toegankelijkheid in jouw broodjeszaak.
• Laat de webshop van jouw kledingwinkel testen op toegankelijkheid, door ervaringsdeskundigen.
• Werk samen met een sportclub, culturele instelling of gehandicaptenplatform voor een activiteit in de Week van de Toegankelijkheid (of lever hier een financiële bijdrage aan).
• Organiseer een inspiratiesessie samen met andere horecazaken. Wat kan toegankelijkheid jullie brengen?
• Deel specifieke expertise op het gebied van toegankelijkheid, bijvoorbeeld over digitale toegankelijkheid.
Op https://weekvandetoegankelijkheid.nl/doe-mee/ kunnen ondernemers hun activiteit aanmelden.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Van tactiek naar strategische waardecreatie
- Cannes Lions start forum voor sportcreativiteit
- Hoe creatief vakmanschap 60% nieuw publiek opleverde
- Van turbulentie naar trots: de tweede kans van VanMoof
- Podcastserie ‘The Next Tony’ #9 met Bakers & Bananas-founder...
- [column] De marketing van spijt: als ‘sorry’ ook een strategie...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

