Kabinet start langlopende informatiecampagne Over Europa

- Algemeen
- 30 jan 2024 @ 10:25
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 30 jan 2024 @ 10:25
- Michiel van Zaane
Het kabinet wil Nederlanders informeren over de Europese Unie en de rol die Nederland hierin heeft. Daarom is op 29 januari 2024 de informatiecampagne Over Europa gestart, die loopt tot halverwege 2025.
De afspraken die Nederland in EU-verband maakt, spelen een belangrijke rol in het dagelijks leven van alle Nederlanders. Om Nederlanders te informeren en met hen in gesprek gaan is het kabinet de informatiecampagne Over Europa gestart. Dit is een tweejarige informatiecampagne inclusief gesprekken met Nederlanders in het hele land. Het doel van de campagne is het informeren van alle Nederlanders over de EU en de rol van Nederland. Hierbij is extra aandacht voor de brede groep Nederlanders die soms weinig kennis heeft over de EU en die de overheid beter wil bereiken. Denk aan jongeren, praktisch opgeleiden, laaggeletterden en minder digivaardigen. De campagne bestaat uit:
- informatie op (online) plekken die de doelgroepen vaak bezoeken. Om zo veel mogelijk aan te sluiten bij hun leefwereld, interesses en taalgebruik;
- fysieke en online gesprekken met Nederlanders, door het hele land.
De gesprekken zijn bedoeld om de verbinding en het contact met Nederlanders te versterken, te luisteren naar welke EU-onderwerpen zij belangrijk vinden en informatie te geven over het Nederlands EU-werk. De uitkomsten uit deze gesprekken worden gedeeld met het kabinet en het parlement.
Jongeren
De campagne richt zich in de eerste drie maanden op jongeren. In het voorjaar starten de gesprekken met jongeren. De gesprekken vinden door het land plaats, waaronder op scholen.
Eerdere campagne: Kijk op Europa
In 2021 en 2022 organiseerde het kabinet Kijk op Europa, in het kader van de Conferentie over de Toekomst van Europa. Dit waren gesprekken met Nederlanders over EU-onderwerpen. Deelnemers hebben hierbij gevraagd om meer informatie over (Nederland in) de EU beschikbaar te stellen en om vaker het gesprek te voeren met Nederlanders, over Nederland in de EU. Met Over Europa wordt hier ook vervolg aan gegeven.
Over Europa is in opdracht van het ministerie van Buitenlandse Zaken en wordt georganiseerd in samenwerking met andere ministeries en lokale overheden.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Van tactiek naar strategische waardecreatie
- Cannes Lions start forum voor sportcreativiteit
- Hoe creatief vakmanschap 60% nieuw publiek opleverde
- Podcastserie ‘The Next Tony’ #9 met Bakers & Bananas-founder...
- Van turbulentie naar trots: de tweede kans van VanMoof
- [column] De marketing van spijt: als ‘sorry’ ook een strategie...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

