Augustus recordmaand voor BrandDeli

Augustus recordmaand voor BrandDeli
  • B2b
  • 2 sep 2015 @ 08:09
  • 8237 x gelezen
  • Link
  • Redactie B2B
    Redactie B2B

    Redactie
    MarketingTribune
  • OnderzoekTelevisieMarketingKijkcijfers

Met een marktaandeel van 19,4 procent (20 t/m 49 jaar) is augustus de beste maand ooit voor BrandDeli. Ook in het primetime tijdvak* is met een marktaandeel van 11,8 procent een record neergezet. Ten opzichte van vorig jaar augustus is het primetime marktaandeel 5 procent gestegen.

Nickelodeon had een erg goede maand en was met een marktaandeel van 16,9 procent voor de tweede maand op rij de marktleider onder kids (6 t/m 12 jaar, 06:00-21:00 uur). Het unieke kijkersprofiel van de zenders in het BrandDeli portfolio is goed terug te zien in de marktaandelen. BrandDeli was wederom marktleider binnen de jonge doelgroepen 13 t/m 24 jaar (32,7% marktaandeel) en 20 t/m 34 jaar (24,7% marktaandeel). Op de doelgroep mannen 20 t/m 49 jaar werd met 21,1% ook het hoogste marktaandeel ooit behaald. Met de toevoeging van de nieuwe zender Spike vanaf 1 oktober a.s. wordt de sterke positie van BrandDeli binnen deze doelgroepen nog verder verstevigd.

Bron: SKO, 02:00-26:00 uur, inclusief uitgesteld kijken op de dag van uitzenden.
*18:00-24:00 uur.

Redactie B2B

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken