RAI Insights publiceert rapport over customer journey van het vakevenement
- B2b
- 20 dec 2017 @ 12:15
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - EvenementCustomer JourneyDesignonderzoek
- 20 dec 2017 @ 12:15
- Redactie Online
Hoe zorgt een organisator ervoor dat een evenement doet wat op de tekentafel is bedacht? Wat kun je doen om bezoekers een optimale ervaring te bezorgen? RAI Amsterdam onderzocht het. Leidraad daarbij was de ‘customer journey’, de reis die een bezoeker aflegt voor, tijdens en na het evenement.
Het resultaat is een gedetailleerd inzicht in de behoeften van bezoekers aan vakevenementen in alle fasen van die customer journey. Het rapport geeft praktische aanwijzingen die organisatoren helpen om bezoekers te bereiken, om hen optimaal te voorzien van informatie, om hen met elkaar in contact te brengen en zo de waarde van het evenement te vergroten.
Market Research Manager Sanne Jolles: ‘Uit het onderzoek blijkt bijvoorbeeld dat veel bezoekers pas bij binnenkomst bedenken wat ze willen zien en doen. Daar kan de organisator op inspelen door bij aankomst de bezoeker tools aan te bieden die helpen om zijn of haar dag in te delen.’ Van bewegwijzering tot een ‘prep room’ en van matchmaking tot napping zones – er blijken vele mogelijkheden om de effectiviteit van het evenement te vergroten. In dit rapport staan ze overzichtelijk bij elkaar.’
Customer journey-onderzoek
RAI Amsterdam voerde het onderzoek uit in samenwerking met het bedrijf Unplugged (onderdeel van Makerstreet). De customer jouney is in kaart gebracht met de input van RAI-evenementspecialisten, aangevuld door observaties en interviews met bezoekers. Vervolgens zijn de verwachtingen van bezoekers in de verschillende fasen onderzocht, door middel van een enquête onder een brede groep B2B bezoekers. Tenslotte is de journey getoetst bij exposanten en organisatoren. Hieraan zijn de verschillende oplossingen gekoppeld. Het resultaat is een toegankelijk rapport met veel praktische tips.
Het rapport is hier te downloaden.
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
- RAI Amsterdam
- rapport
- RAI Insights: hoe vergroot u de impact van uw vakevenement
- RAI Insights
- Sanne Jolles
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Jezelf als marketeer slim blijven uitvinden
- Thijs Gussenhoven van Heineken over het belang van VVAL voor...
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend: Nathalie Lam van Philips
- Bestedingen digital advertising Nederland stijgen naar 3,7...
- Martijn Delahaye van Afas Software: 'Inspiratie is nutteloos...
- Beeckestijn start opleiding AI Business Professional
Laatste Nieuws
- De 8e editie van Nima Marketing Day... 22-04-2024
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend:... 19-04-2024
- Joris van Dijk van BoerenBed Ik klim... 18-04-2024
- Bestedingen digital advertising... 17-04-2024
- Beeckestijn start opleiding AI... 17-04-2024
- Martijn Delahaye van Afas Software:... 15-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing