House of Treats: 'Millennials waarderen merken die feedback vragen'

House of Treats: 'Millennials waarderen merken die feedback vragen'
  • B2b
  • 28 nov 2018 @ 15:36
  • 14608 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • DoelgroepenOnderzoek

Fleur Ditzel-Runhardt, tot voort kort nog client service director bij First Day of Spring, is voor zichzelf begonnen. Met House of Treats introduceert zij een community waarin de vrouwelijke millennial haar mening geeft over merken en producten.

House of Treats wil een community zijn voor 'de invloedrijke en trendbewuste vrouw' geboren tussen 1983 en 2000. Het bureau distribueert een 'luxe box' aan de vrouwelijke millennial met producten die in haar interessegebied vallen. Zij krijgt een persoonlijke en tastbare ervaring met het product en evalueert deze vervolgens in haar eigen omgeving. House of Treats analyseert de resultaten en voorziet in data en inzichten. 

Waarom beperk je je tot de vrouwelijke millennial? Andere doelgroepen zijn toch ook interessant?

Omdat ik weet dat deze doelgroep voor diverse merken en categorieën een key market is. Tegelijkertijd is het een lastige doelgroep omdat deze vrouwen enorm veel keus hebben en hun gedrag snel verandert. De selectie van House of Treats is gericht op hoogopgeleide vrouwen die trendbewust zijn, in de Randstad wonen en actief gebruik maken van minimaal twee social media kanalen.

Maar inderdaad, andere doelgroepen kunnen ook interessant zijn. We starten met millennial vrouwen, maar de volgende stap is nieuwe doelgroepen benaderen zoals mannen, jongeren, ouderen en families. Vervolgens wil ik ook nieuwe markten buiten Nederland aanboren zoals Duitsland, België, Frankrijk en Verenigd Koninkrijk.

Waarom is House of Treats voor marketeers interessant?

Het is een laagdrempelige en verfrissende manier van marktonderzoek. In ouderwets onderzoek -zoals panelgesprekken en groepsdiscussies- ontstaat er altijd een bias omdat de vrouw niet in haar eigen omgeving is. In deze nieuwe vorm kan ze haar ongezouten mening geven vanuit haar vertrouwde omgeving. Naar mijn mening een groot voordeel.

Veel marketeers die ik tot nu toe heb gesproken, vinden het interessant om met hun product bij de consument thuis te komen. Door het overgrote aanbod kiest de millennial vaak minder bewust voor een merk, dus als je met het product bij jouw doelgroep in de huiskamer terechtkomt, ben je meteen een stap verder in het proces. Daarnaast houden millennials van merken die feedback kunnen waarderen, ze mogen als het ware meedenken. Zo creëer je nieuwe ambassadeurs voor je merk. 

Ga voor meer informatie naar de website.

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken