Kruidvat en DVJ Insights: 'Van prijsvechter naar hartendief'

Kruidvat en DVJ Insights: 'Van prijsvechter naar hartendief'
  • B2b
  • 1 mei 2023 @ 14:32
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • MarketingEvenementOnderzoek

Neeltje Martens, Consumer Insight & Experience Manager Kruidvat & Trekpleister bij AS Watson, en Jori van de Spijker, Global Managing Consultant DVJ Insights, verzorgen samen één van de sessies tijdens de 7e editie van Nima Marketing Day op donderdag 15 juni in DeFabrique in Utrecht. Wat kunt u verwachten van hun presentatie? Een tipje van de sluier…

Martens is in haar rol verantwoordelijk voor consumentenmarktinzichten voor de winkelformules Kruidvat en Trekpleister in de Benelux. Samen met DVJ Insights voert zij marktonderzoek uit, koppelt de verkregen insights terug en vertaalt deze door in concrete acties voor de verschillende formules. Van de Spijker geeft leiding aan het team van consultants in de verschillende markten waar DVJ Insights actief is. In zijn rol is hij verantwoordelijk voor global en top local brands en geeft hij senior consultancy op het gebied van merk & communicatie, innovatie en shopper. In 2021 was hij Insights Professional van het jaar, en sinds 2019 maakt hij deel uit van de Raad van Advies van Swocc.

Kruidvat op NMD23: Van prijsvechter naar hartendief

'Kruidvat gooide als koning van de actiemarketing het roer radicaal om en vormde daarmee de basis van nieuw succes. Korte en lange termijn gingen voortaan hand in hand. Het gevolg? Een indrukwekkende groei op alle merk-KPI’s. Zo groeide Kruidvat uit van prijsvechter tot hartendief.’

DVJ Insights: Data, wetenschap en lange termijn

Van de Spijker: ‘De afgelopen vijftien jaar merk je dat markteers niet alleen meer naar data kijken, maar ook naar inzichten vanuit de wetenschap. Dan denk ik niet alleen aan het Ehrenberg-Bass Institute for Marketing Science, maar ook aan mensen als Mark Ritson en Les Binet. Wetmatigheden over het belang van always on communiceren, het bouwen van brand assets en het balanceren van brand- en salescampagnes worden steeds meer gemeengoed. Zoiets bouwen kost jaren en nu beginnen we voorzichtig de eerste langetermijncases te zien die de impact hiervan tonen. De manier waarop Kruidvat dit in de praktijk heeft gebracht is hier een geweldig voorbeeld van en dat delen we graag tijdens onze sessie op Nima Marketing Day met vakgenoten.’

N I M A  M A R K E T I N G  D A Y  2 0 2 3
Nima Marketing Day vindt plaats op donderdag 15 juni 2023 in DeFabrique in Utrecht.
Reserveer hier uw ticket.
Meer informatie via nimamarketingday.nl.


Lees ook: Mediahuis en MediaTest presenteren het Jongerenonderzoek 2023 tijdens NMD
Lees ook: Hoe zet je als B2B-bedrijf een nieuw merk in de markt?
Lees ook: John Kivit van Multiscope: 'Marketeer zou directe contact met doelgroep moeten koesteren'
Lees ook: Center Parcs: 'We vertellen het verhaal over hoe we ons merk vanuit de kern hebben veranderd'
Lees ook: Arnoud Schonis van Eredivisie: 'Hoe een digitale voetbalcompetitie opnieuw geboren werd'
Lees ook: 'De Volksbank meet ook op vertrouwen en liefde'
Lees ook: Pit&Pit: 'Internationalisatie is een logische strategie als je als Belgisch bedrijf wilt groeien'
Lees ook: Keynote Richard de Hoop: 'We moeten anders gaan samenwerken om futureproof te blijven'

 

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken