Europese topfunctie Ingo Heijnen bij Hill+Knowlton
- Bureaus
- 5 jun 2014 @ 09:15
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - PRPersonaliaPromotieMediastrategie
- 5 jun 2014 @ 09:15
- Redactie Bureaus
Ingo Heijnen, CEO van Hill+Knowlton Strategies in Nederland, is per 1 juni benoemd tot Senior Vice President Operations van Hill+Knowlton in Europa. In deze nieuwe rol zal hij verschillende landenorganisaties van het communicatie-adviesbureau gaan aansturen. Heijnen blijft daarnaast leiding geven aan de Nederlandse activiteiten.
De Europese benoeming van Heijnen (43, midden op foto) volgt op het nieuws van eind mei dat Lars Erik Grønntun door het bureau is benoemd tot chairman en CEO van Hill+Knowlton Strategies EMEA. Heijnen maakt deel uit van het nieuwe Europese leiderschapsteam dat door Grønntun is geformeerd.
EMEA (Europe, Middle East, Africa) is de grootste regio in omzet van Hill+Knowlton Strategies. In totaal is het adviesbureau er met 41 kantoren vertegenwoordigd. 'Deze regio is van vitaal belang voor ons bedrijf, gezien de omvang, de grote geografische spreiding en kansen die de verschillende markten bieden', zegt Grønntun. 'Heijnen leidt een zeer succesvolle operatie in een andere volwassen markt (Nederland), is een erkend toonaangevend communicatieadviseur en kent Hill+Knowlton van binnen en van buiten. Daarom heb ik hem tevens gevraagd om een proces te leiden waarbij wij onze strategische oriëntatie in Europa onder de loep nemen.'
Heijnen begon zijn carrière bij Hill+Knowlton in 1995. Na een uitstapje van zo’n drie jaar elders, kwam hij in 2000 weer terug bij het bedrijf, in de functie van senior consultant corporate communicatie. Daarna leidde hij de healthcare-activiteiten, en trad hij in 2005 toe tot de directie van het bureau. Hij was verantwoordelijk voor de corporate en financiële communicatie practices en zette in 2009 de PA-activiteiten op. In 2011 werd hij managing director en in 2012 CEO van de onderneming. Heijnen is twee keer uitgeroepen tot ‘best PR advisor in M&A’ en is winnaar van een Sabre Award en verschillende nominaties voor deze Europese vakprijs.
'Het voelt als een hele eer om voor zo’n uitdagende rol te worden gevraagd', reageert Heijnen trots. 'Ik beschouw het ook als een blijk van waardering voor het hele team in Nederland, aangezien we met elkaar verantwoordelijk zijn voor het succes in onze markt. Nu is het zaak om te bezien hoe wij een kruisbestuiving van de goede dingen die overal bij Hill+Knowlton in Europa plaatsvinden tot stand kunnen brengen zodat we het hele netwerk sterker maken.'
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
- topman
- Public Affairs
- Ingo Heijnen
- CEO
- PR-bureau
- bureau
- Lars Erik Grønntun
- PR
- Europa
- Hill+Knowlton
- topfunctie
- EMEA
- Operations
- vice-president
- benoeming
- strategie
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Albert Heijn lanceert ‘Dat smaakt naar weekend’-campagne
- Dutch Creativity Awards 2024: 100 grote winnaar
- Polaroid roept Gen Z op het ‘echte leven’ vast te leggen
- Xite presenteert nieuwe merkidentiteit
- Nieuwe campagne Eurojackpot focust niet op winnen
- Echte verhalen in campagne Sanquin om bloeddonoren te werven
Laatste Nieuws
- ANWB promoot Private Lease via game... 17-05-2024
- Koekjesfabrikant Lotus Biscoff... 16-05-2024
- Unox good pasta zoekt hongerige... 16-05-2024
- Humanitas krijgt jaarlang gratis... 16-05-2024
- Nederland twee marketingbureaus rijker16-05-2024
- Triceratops-kudde komt tot leven in... 15-05-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing