Lexus lanceert campagne met Will.i.am
- Bureaus
- 18 sep 2014 @ 10:23
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - PartnershipCampagnesCommercialsMerken
- 18 sep 2014 @ 10:23
- Redactie Bureaus
Muzikant, ontwerper en innovator Will.i.am speelt de hoofdrol in de vandaag gelanceerde Lexus-commercial 'Striking Angles', samen met de nieuwe Lexus NX 300h. De tv-spot neemt kijkers in alle Europese landen mee in een uitdagende wereld van progressief design met scherpe lijnen.
De commercial speelt zich af in een onwerkelijk ogende stad, met apart vormgegeven verkeersborden, tunnelbuizen en dieren. Zelfs mist en water blijken opgebouwd uit facetten. 'De zo krachtig getekende Lexus NX 300h is er met zijn scherpe lijnenspel prima op zijn plaats', zo omschrijft het automerk de boodschap.
Terwijl de skyline zich ontvouwt, spotten we Will.i.am voor het eerst op driehoekige televisieschermen in een winkeletalage. Vlak erna komen we hem tegen voor de ingang van een uit blokken opgebouwde club. Hoewel hij zich omgeven weet door mensen, neemt hij verwonderd de tijd om de langsrijdende Lexus NX 300h in zich op te nemen.
Over de commercial, waarin een exclusieve remix van zijn track 'Dreamin’ About the Future' te horen is, zegt Will.i.am: ‘Als muzikant en ondernemer wil ik dat mijn ideeën en mijn aanwezigheid de wereld om me heen raken. Het team van Lexus had hetzelfde voor ogen met deze commercial: laten zien hoe de Lexus NX 300h de wereld om ons heen in een ander design-perspectief plaatst.’
Op 24 september, tijdens de Paris Fashion Week, onthullen Will.i.am en Lexus samen een exclusief door de muzikant ontworpen versie van de Lexus NX 300h.
Alain Uyttenhoven, Head of Lexus Europe: ‘We willen onze designfilosofie van de Lexus NX 300h onderstrepen door consumenten mee te nemen naar een wereld die gebaseerd is op revolutionair en striking design. We passen dit bij Lexus toe in alles wat we doen: van autodesign tot en met innovatieve technologieën. Will.i.am vult op perfecte wijze de wereld aan die wij gecreëerd hebben, gericht op onze wederzijdse passies voor progressief design en technologie.'
Begin deze zomer werd bekend dat Lexus en Will.i.am een samenwerking aangingen voor de nu gelanceerde 'Striking Angles'-campagne.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
- commercial
- Will.i.am
- Lexus
- auto
- ontwerp
- design
- automerk
- muziek
- Lexus NX 300h
- reclame
- Striking Angles
- Paris Fashion Week
- campagne
- Dreamin' About The Future
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Social Deal Wellness eerste nieuwe... 23-05-2025
- Rosewood lanceert eerste... 23-05-2025
- Big2's nieuwe album Hard Hout... 23-05-2025
- 63ste 'Even Apeldoorn bellen'... 22-05-2025
- Heinz-tune scoort na 15 jaar nog... 22-05-2025
- Eerlijk beeld van de zorg bij Cordaan22-05-2025
MarketingTribune Events
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management