Gaap, #1april leidt weer tot veel commerciële inhakers

Gaap, #1april leidt weer tot veel commerciële inhakers
  • Bureaus
  • 1 apr 2015 @ 17:14
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • CreatieActivatieCampagnesSocial media

Origineel en grappig zijn is niet iedereen gegeven, maar dat belet adverteerders niet om ook dit jaar weer massaal in te haken op April Fool's Day. MarketingTribune is er een beetje klaar mee, maar voor de liefhebbers zetten we de commerciële gein en ongein even op een rij.

Eerlijk is eerlijk: de grap van Albelli zal allicht nog best wat mensen op het verkeerde been hebben gezet: laat je paasei bedrukken met een foto. Klik op de link en... 1 april! Inclusief een call-to-action. Bedacht door Brandfighters. 

Totaal onleuk is de als persbericht (gaap!) ingestuurde foto van webwinkel Fonq met een inbreker, te weten het dikke mannetje van Bol.com. Op zichzelf is het natuurlijk wel weer leuk dat Bol er prompt op reageerde, maar ook die reactie (op Twitter) was geen dijenkletser. Hieronder nog wat meer getwitterde aprilgrappen van adverteerders. 



Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken