RTB House lanceert Creatives Lab
- Bureaus
- 21 feb 2019 @ 10:06
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - Online advertisingReclameCreatie
- 21 feb 2019 @ 10:06
- Jeroen Mirck
RTB House, wereldwijd leverancier van MarTech voor adverteerders, opent een Creatives Lab. Deze divisie ontwikkelt oplossingen om klanten een breder scala van beter presterende dynamische banners te bieden voor zowel display als video.
RTB House verbetert zijn belangrijkste technologie continu op basis van deep-learning en andere aspecten die het algehele succes van campagnes bepalen. De prestaties van advertenties zijn echter niet volledig gebaseerd op algoritmen, want ook menselijke input, consistentie met de merklijn en visuele campagnes zijn belangrijke factoren.
Om klanten de beste en meest innovatieve oplossingen te bieden, is er nu de Creatives Lab-divisie. De hoofdtaken bestaan uit het verbeteren van de algehele prestaties van advertenties en het ontwikkelen van nieuwe formats voor dynamische displays en videoadvertenties die worden afgestemd op de merkbehoeften van de klant.
Merkimago
Grzegorz Kłapkowski, operational manager van RTB's Creatives Lab én AI Marketing Lab: 'Advertenties zijn cruciaal bij het bepalen van de algehele resultaten van campagnes. Ze nodigen gebruikers niet alleen uit om te klikken en een aankoop te doen, maar spelen ook een belangrijke rol in het merkimago. Vaak zijn merken niet in staat veel budget en middelen te besteden aan advertenties. Vooral niet wanneer het gaat om het inzetten van gepersonaliseerde advertenties waarvan de prestaties worden verbeterd door het gebruik van een aanbevelingsmechanisme. Daarom investeren we in het Creatives Lab. Als dienstverlener willen we producten en add-ons bieden, die van toegevoegde waarde zijn voor onze klanten, die lang meegaan en die van de beste kwaliteit zijn.'
Constant innoveren
De introductie van het Creatives Lab is een stap vooruit binnen de branche en verbetert het aanbod van RTB House. In 2017 implementeerde het bedrijf deep-learning-algoritmen in al zijn campagnes. In mei 2018 werd het AI Marketing Lab geopend, een afdeling voor het bedenken en ontwikkelen van nieuwe MarTech-oplossingen, los van de hoofdafdeling voor research & development die zich richt op gepersonaliseerde retargeting.
Het AI Marketing Lab startte onlangs de testfase van drie nieuwe projecten: snippets, full-page recommendations en social banners. Deze innovaties zijn nauw verbonden met advertenties, daarom wordt de verdere ontwikkeling uitgevoerd door zowel het team van het Creatives Lab als het AI Marketing Lab. Naast deze samenwerking zal het Creatives Lab zich ook richten op eigen projecten. Het Creatives Lab-team bestaat vooralsnog uit tien grafisch ontwerpers, developers en analisten.
Wat is RTB House?
RTB House, opgericht in 2012, is een wereldwijde leverancier van state-of-the-art marketingtechnologie voor adverteerders. Met zijn gepatenteerde, door deep-learning-algoritmen aangedreven advertentie-inkoopengine helpt het bedrijf adverteerders om meer te verkopen en hun doelen te behalen voor zowel de korte en middellange, als de lange termijn.
RTB House bedient ruim 1.500 klanten in zeventig landen in de regio’s EMEA, APAC en Amerika, met als hoofdlocaties New York, Londen, Tokio, Singapore, São Paulo, Moskou, Istanbul, Dubai en Warschau. Het bedrijf bestaat inmiddels uit meer dan vierhonderd professionals.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Landelijke preventiecampagne moet... 28-03-2024
- [branded content] Somnox wil... 28-03-2024
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
- On kiest voor Gardeners27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing