Het perfecte dagje uit van McDonald's

Het perfecte dagje uit van McDonald's
  • Bureaus
  • 11 apr 2019 @ 10:22
  • 12894 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • CommercialsCampagnesMerken

Een dagje uit is volgens McDonald's pas echt compleet als het afgesloten wordt bij McDonald’s. TBWA\Neboko verbeeldt dat in een nieuwe commercial, die de terugreis naar huis laat zien van een vader met zijn jonge dochters.

McDonald’s is 'Always Open for Good Times'. Of het nou een uitje naar een attractiepark, subtropisch zwemparadijs of de dierentuin is, de perfecte dag eindigt bij McDonald’s, aldus McDonald's.

Met dit inzicht maakte de foodretailer samen met reclamebureau TBWA\Neboko een campagne met een film over de terugweg van een vader en zijn dochters na een dagje uit, met bijbehorende speelse Out Of Home-uitingen en ingesproken varianten van de Happy Meal-boekjes.

Terugreis

In de film zien we het einde van een spetterende dag in een subtropisch zwemparadijs. Een vader en zijn dochters maken zich klaar om naar huis te gaan. 'Gaan we nog naar McDonald's?' vraagt één van de dochters? 'Tuurlijk', zegt vader, maar dan vallen de dochters in slaap op de achterbank. Een lastig dilemma. Maakt hij de dochters wakker of rijdt hij door? Tijdens de film klinkt een akoestische gitaar-cover van 'Girls Just Want To Have Fun'.

In OOH-uitingen is er een speelse koppeling gemaakt tussen de aspecten van verschillende attractieparken en het McDonald’s logo. Deze zullen ook vertoond worden in de buurt van de desbetreffende locaties. De slingers van de dierentuin, de golven van het zwembad en de achtbaan van het attractiepark. Voor elk soort park is er een passende uiting die uitnodigt om je dagje uit af te sluiten bij McDonald’s.

Luisterboekjes

Tijdens de campagneperiode zijn de populaire leesboekjes van McDonald’s nu tijdelijk beschikbaar als ingesproken variant, ideaal voor onderweg, bijvoorbeeld in de auto na een leuk dagje weg. Er worden twee luisterboekjes uitgebracht, deze zijn vanaf vandaag te beluisteren in de app van McDonald’s. Met de boekjes draagt McDonald’s bij aan de ontwikkeling van taal en woordenschat bij kinderen en biedt een moment van ontspanning.

Credits

Opdrachtgever: McDonald’s Nederland

Bureau: TBWA\Neboko

Director: Ismael ten Heuvel

Productie: Pink Rabbit

Edit: MRTN

Muziek: Massive Music

Geluid: Good Sounds

Post: Captcha

Media bureau: OMD



Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie
Blauw Research

Marktonderzoekbureau in Rotterdam. Marktonderzoek, zowel kwantitatief als kwalitatief onderzoek met als expertises research community's


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken