Miele opent belevingswinkel: 'Consument wil direct bereikt worden'

Miele opent belevingswinkel: 'Consument wil direct bereikt worden'
  • Bureaus
  • 4 jun 2019 @ 09:01
  • 15936 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • RetailWinkelen

Miele heeft een 'experience center' in Amsterdam geopend. De nieuwe generatie keukenapparaten van het merk staan centraal in de winkel aan de Van Baerlestraat 42. Bezoekers kunnen hier de fornuizen en wasmachines zelf uitproberen. Marketing director Patricia Slootjes licht toe.

Alle zintuigen komen volgens Miele in de winkel aan bod: ‘van dagelijkse kook- en bakdemonstraties tot kookworkshops met professionele chefs, waaronder Onno Kokmeijer van restaurant Ciel Bleu. Ook de vertrouwde was- en droogautomaten en stofzuigers van Miele ontbreken niet', zo laat het merk weten in een persverklaring. Digitale elementen zoals interactieve schermen en grafische animaties moeten vervolgens een extra dimensie aan de winkel geven. De officiële opening vond gisteravond plaats. De winkel is vanaf vandaag zeven dagen per week geopend.

Veranderende consument

'We spelen in op het veranderende gedrag van consumenten', zo licht Patricia Slootjes, director marketing bij Miele Nederland, toe. 'Zij vragen om een directere vorm van bereikbaarheid en zichtbaarheid van het merk. De Miele-liefhebber is iemand die van koken houdt en een goede keuze wil maken in apparaten bij de aankoop van een nieuwe keuken. In het experience center wordt daarop ingespeeld: hier kun je onze producten niet alleen bekijken, maar ook zelf ervaren. Bezoekers mogen apparaten uitproberen en zelf de voordelen ontdekken. Er worden ook kookdemonstraties en -workshops gegeven.'

Mannen

Miele hoopt met de lancering van de winkel een nieuwe, mannelijke doelgroep aan te boren. Waarom eigenlijk? 'Steeds meer mensen hebben koken als liefhebberij en willen bijzondere gerechten bereiden voor vrienden en familie. We zien dat deze groep steeds meer bestaat uit mannen. Zij zijn degenen die met name in het weekend koken, in kookclubs zitten en echt voor het perfecte resultaat willen gaan. Dit zijn ook de mensen die in de Randstad wonen, vandaar dat we met de belevingswinkel in het centrum van Amsterdam deze doelgroep willen aanspreken.'

Tot slot: gaan we de befaamde Miele Powerwash-activatie weer tegenkomen deze festivalzomer? 'Ja, we staan net als voorgaande twee edities op Lowlands. Maar dit is wel de laatste keer.'

 

Patricia Slootjes is tevens een van de sprekers op Nima Marketing Day, donderdag 20 juni in DeFabrique te Utrecht.

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie
Blauw Research

Marktonderzoekbureau in Rotterdam. Marktonderzoek, zowel kwantitatief als kwalitatief onderzoek met als expertises research community's


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken