Lidl-kerstcommercial: knuffelen kan weer
- Bureaus
- 3 dec 2020 @ 18:14
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - RetailCommercials
- 3 dec 2020 @ 18:14
- Lucas Boon
Supermarktketen Lidl presenteert zijn nieuwe kerstcommercial, wederom ontwikkeld door Joe Public. Voor buurman Teun (Thomas Acda) uit de inmiddels bekende Lidl-flat is ditmaal een 'magische rol als kerstman' weggelegd.
Het verhaal in het kort: Teun vindt bij zijn voordeur een rood pakket, terwijl we in de voice-over de kerstman horen spreken. Hij heeft een hulpkerstman nodig, iemand met hetzelfde postuur. Vervolgens zien we Teun z'n kerstmanoutfit aantrekken, die hem toevalligerwijs inderdaad perfect past. Snel daarna wordt hij in de rendierenslee meegenomen door de lucht, waarmee Teun langsgaat bij zijn dierbaren, waaronder zijn oude moeder…
Jorieke de Vries-Goosen, head of marketing bij Lidl, zegt: 'De commercial zal voor veel kijkers herkenbaar zijn en daarom ook emotioneel raken. We missen allemaal het fysieke contact met onze ouders, grootouders en andere dierbaren. Alleen magie kan dat gevoel weer terugbrengen.'
De commercial eindigt met het credo 'deze kerst is het weer tijd om te genieten, met Delicieux van Lidl'. De Vries-Goosen: 'Of we deze kerst kunnen vieren met ál onze dierbaren, is nog niet bekend. Maar hoe de feestdagen er ook uit komen te zien, met de ruim 500 producten van Delicieux biedt Lidl voor iedereen betaalbare luxe om te genieten.'
De commercial is vanaf aanstaande zondag op de Nederlandse televisie te zien. Bekijk ‘m hier alvast:
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Decathlon lanceert nieuwe campagne met Antoine Griezmann in de...
- 'Zelfvertrouwen begint bij jezelf en dat neem je mee in elk...
- Lynk & Co lanceert Europese campagne ‘Wonder. Full.’
- SuperHeroes wint Ad Age Small Agency of the Year
- Lucid strikt Timothée Chalamet als merkambassadeur
- Nederlands marketingbureau Branthlete helpt het vrouwenvoetbal...
Laatste Nieuws
- Zwitsal introduceert zachtere look... 08-08-2025
- Adnight 2025 haalt Wieden+Kennedy en... 08-08-2025
- Nieuwe merkbelofte De Hypotheekshop:... 08-08-2025
- 'Uitrusten, en vooral afschakelen,... 08-08-2025
- Raleigh herleeft met lef en karakter07-08-2025
- Dribbelplein trapt samenwerking Hoog... 07-08-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers