Lidl-kerstcommercial: knuffelen kan weer

Lidl-kerstcommercial: knuffelen kan weer
  • Bureaus
  • 3 dec 2020 @ 18:14
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • RetailCommercials

Supermarktketen Lidl presenteert zijn nieuwe kerstcommercial, wederom ontwikkeld door Joe Public. Voor buurman Teun (Thomas Acda) uit de inmiddels bekende Lidl-flat is ditmaal een 'magische rol als kerstman' weggelegd.

Het verhaal in het kort: Teun vindt bij zijn voordeur een rood pakket, terwijl we in de voice-over de kerstman horen spreken. Hij heeft een hulpkerstman nodig, iemand met hetzelfde postuur. Vervolgens zien we Teun z'n kerstmanoutfit aantrekken, die hem toevalligerwijs inderdaad perfect past. Snel daarna wordt hij in de rendierenslee meegenomen door de lucht, waarmee Teun langsgaat bij zijn dierbaren, waaronder zijn oude moeder…

Jorieke de Vries-Goosen, head of marketing bij Lidl, zegt: 'De commercial zal voor veel kijkers herkenbaar zijn en daarom ook emotioneel raken. We missen allemaal het fysieke contact met onze ouders, grootouders en andere dierbaren. Alleen magie kan dat gevoel weer terugbrengen.'

De commercial eindigt met het credo 'deze kerst is het weer tijd om te genieten, met Delicieux van Lidl'. De Vries-Goosen: 'Of we deze kerst kunnen vieren met ál onze dierbaren, is nog niet bekend. Maar hoe de feestdagen er ook uit komen te zien, met de ruim 500 producten van Delicieux biedt Lidl voor iedereen betaalbare luxe om te genieten.'

De commercial is vanaf aanstaande zondag op de Nederlandse televisie te zien. Bekijk ‘m hier alvast:



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken