'Grootste Werkgever Van Nederland' blijft uitdagen
- Bureaus
- 5 jan 2022 @ 11:00
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - CampagnesStrategiePersonalia
- 5 jan 2022 @ 11:00
- Peter van Woensel Kooy
De Grootste Werkgever Van Nederland, een initiatief van sociaal ondernemer Edward Belgraver, bepleit de 'CAO Anno Nu'. De recente campagne werd echter niet overal doorgeplaatst.
DGWVN is de eerste klant van het nieuwe reclamebureau Kloosterboer & van Hoogdalem. Deze challenger brand trapte op Prinsjesdag 2021 af met een alternatieve Troonrede: een dubbele pagina in Volkskrant, NRC en het FD waarin de ‘arbeidsmarktontwrichter’ zijn visie op de 'achterhaalde wetgeving uit 1917' voor werkgevers uit de doeken doet en een alternatief aandraagt: de 'CAO Anno Nu'. Dit concept claimt een leven lang inkomenszekerheid te bieden en het UWV overbodig te maken.
Bij de vervolgcampagne, gepland eind december 2021, ging het mis. De redactie van de Volkskrant weigerde het aangeleverde materiaal te plaatsen, met als argument dat het noemen van een naam en de functie van een werknemer bij Coolblue als ‘ongepast kan worden ervaren door de lezer’, aldus het bureau. Ook de sales afdeling van NRC besloot na intern juridisch beraad niet te plaatsen, met als argument dat je persoonsnamen niet zomaar op deze manier, zonder toestemming, in campagnes kan gebruiken. Op Linkedin is de lopende discussie hierover na te lezen.
Tegen de haren in
Belgraver vindt niets ongepast aan deze vervolgcampagne: 'we dragen alleen maar oplossingen aan en zijn uiterst complimenteus naar zowel de genoemde werknemers als naar Coolblue ceo Pieter Zwart zélf.' Intussen is de campagne stilgelegd, vertelt betrokken creatief Herbert van Hoogdalem (K&vH).
Belgraver spreekt op 18 januari 2022 op de Big Improvement Day en wil daar zijn concrete plannen verder ontvouwen en onthullen wie er inmiddels al zijn ingestapt. Op eigen pagina's op Linkedin, Facebook en Instagram wordt de campagne wel uitgerold. De radiocommercials blijven via de eigen website te beluisteren. Via winkelleds in winkelcentrum Plaza in Rotterdam was de CAO Anno Nu-campagne (tijdelijk) te zien. De 'rumour around the brand' wordt kortom vervolgd.
(PvWK)
beeld uit de vervolgcampagne
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- rumour
- De Grootste Werkgever Van Nederland
- ondernemer
- beweging
- bureau
- Kloosterboer & van Hoogdalemvervolgcampagne
- NCR
- Pieter Zwart
- CAO Anno Nu
- Coolblue
- uitdager
- DGWVN
- NRC
- BNR
- sociaal
- Edward Belgraver
- challenger brand
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Kruidvat houdt het nuchter met nieuwe gezondheidscampagne
- [column] De toekomst van strategie
- Souf en Hugo van de Vriendenloterij door DDB Amsterdam overall...
- Auping lanceert campagne rond ultiem slaapcomfort
- Bruna test AI-commercial en -billboard en consument lijkt geen...
- Initiative en Yune winnen geïntegreerde pitch voor Makro
Laatste Nieuws
- Vodafone verlengt levensduur... 24-10-2025
- Huisdieren geven levensles in nieuwe... 23-10-2025
- Jumbo blaast nieuwe... 23-10-2025
- Kruidvat houdt het nuchter met... 20-10-2025
- Leer emoties herkennen als... 17-10-2025
- Bruna test AI-commercial en... 16-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes

