T-Mobile lanceert TikTok campagne om gebarentaal te leren
- Bureaus
- 24 mei 2023 @ 10:22
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 24 mei 2023 @ 10:22
- Michiel van Zaane
T-Mobile lanceert een social media activatie op TikTok om Nederland te laten ervaren wat Denk Unlimited betekent. De hoofdrol is weggelegd voor Court (22). Hij is doof, danser en performer. Gebarentaal is zijn moedertaal.
Samen met artiesten Sor en Sigourney K brengt Court met deze campagne een track, dans en bijbehorend TikTok-filter uit om jongeren kennis te laten maken met de Nederlandse Gebarentaal (NGT). De nieuwe track heeft de passende naam 'Lichaamstaal'. De activatie is onderdeel van de Denk Unlimited campagne, die op TV gelanceerd is met rapper en spoken-word artist Fresku. Beiden komen uit de koker van TBWA\Neboko.
Court ziet het als zijn missie om dans en gebaren te combineren zodat iedereen de Nederlandse Gebarentaal kan leren. Op dit moment beheerst naar schatting 1,7% van de Nederlanders de Nederlandse Gebarentaal (NGT). Dat betekent dat verreweg de meeste Nederlanders op andere manieren en met hulpmiddelen contact moeten leggen met de ruim 1,5 miljoen slechthorende en dove mensen in ons land. Vooral voor de 18.000 mensen met NGT als moedertaal is dit een grote uitdaging. Samen met T-Mobile en de Nederlandse artiesten sor (slechthorend) en Sigourney K, wil Court hier verandering in brengen. Samen schreven zij de track ‘Lichaamstaal’ met bijpassende choreografie. Daarmee is een TikTok-filter ontwikkeld om de choreografie van de dans te oefenen én zo gemakkelijk gebarentaal te leren.
Aandacht
Het is de eerste keer dat in Nederland met dans, muziek en technologie op grote schaal aandacht gevraagd wordt voor de Nederlandse Gebarentaal. De keuze voor TikTok in de campagne volgt op de populariteit van het platform onder jongeren. Court (22 jaar) weet hier alles van. Hij is doof en gebruikt social media al langer om leeftijdsgenoten via dans nieuwsgierig te maken naar zijn moedertaal.
Jefta den Dulk, Manager Social Campaigns & Branded Content T-Mobile: ‘In Court zien wij iemand met een Unlimited mindset. Zijn missie om via social media mensen te verbinden heeft veel raakvlakken met die van ons; we won’t stop until everyone is connected. Daarom geven we Court graag een groter online podium. Ik hoop dat deze activatie ervoor zorgt dat meer jongeren kennismaken met NGT en de bijzondere cultuur en talenten van doven.’
Rik Ledder, CEO van TBWA\Neboko vult aan: ‘Met deze activatie laat T-Mobile je ervaren dat je met sociale media op een makkelijke en vooral leuke manier je wereld kunt vergroten. Dat is precies waar Denk Unlimited voor staat. TikTok is het virtuele klaslokaal waar jongeren graag tijd doorbrengen en iedereen mee mag doen. Dat maakt dit het perfecte platform voor deze activatie, die inspeelt op TikTok trends en een maatschappelijk tintje heeft.’
Credits:
Opdrachtgever: T-Mobile
Bureau: TBWA\Neboko
Productiemaatschappij: WeFilm
Regie & camera: Dennis Lubbers
In samenwerking met: Sigourney K, sor, Saffeh, 20Hertz, TYD, Massive Music
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Albert Heijn, Praxis en Kruidvat elk... 18-03-2024
- Woedend wint Samsung Climate... 15-03-2024
- [interview] Merkexpert Van Leeuwen:... 15-03-2024
- De marketingtransfers van week 11,... 15-03-2024
- Knorr zet groenten bovenaan in-game... 15-03-2024
- ING-campagne rond en in Schiphol... 15-03-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing