Lenovo en SuperHeroes integreren tablet in kledinglijn
- Bureaus
- 7 nov 2023 @ 14:02
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 7 nov 2023 @ 14:02
- Michiel van Zaane
Techproducent Lenovo en SuperHeroes hebben de handen ineengeslagen met drie modeontwerpers om de Lenovo Tab Wear Collection te ontwikkelen, die Lenovo tablets fysiek integreert in outerwear.
Om deze visie werkelijkheid te laten worden, vroegen Lenovo en SuperHeroes zich af: Wat zou er gebeuren als enkele vooruitstrevende ontwerpers in de mode-industrie volledige vrijheid kregen om de volgende evolutie van de mode in combinatie met technologie te realiseren? Wat als mode meer is dan alleen kleding, maar een nieuwe manier van leven? Mode en technologie hebben één ding gemeen: hun voortdurende vermogen om te innoveren en zich aan te passen aan een nieuwe en veranderende wereld.
Craig Miles, Creative Director bij SuperHeroes Amsterdam, legt uit: ‘Deze campagne borduurt voort op de strategie die we vorig jaar hebben geïntroduceerd, waarbij we Lenovo tablets positioneren als de ultieme me-time tablets. Waar metime tot nu toe vooral aan thuissituaties was gelinkt, openen we met een combinatie van mode en technologie nu de deuren naar me-time buitenshuis. We zijn ontzettend trots op deze campagne, die een nieuwe dimensie aan me-time toevoegt.’
De Lenovo Tab Wear Collection bestaat uit drie prototypes van de hand van het Amsterdamse duurzame regenkleding merk Maium, de futuristische-couture kunstenaar Kit Wan Studios uit Hongkong en het streetwear merk Ranra uit Reykjavik en Londen.
Ieder ontwerp is voorzien van features die ‘me-time’ onderweg naar een hoger niveau tillen. Van een geluids- en lichtdichte hoodie en een exoskelet dat fungeert als techno-pantser, tot een opblaasbare poncho die tevens dienst doet als hangmat.
Productie
Het prototype van het Amsterdamse Maium wordt in productie genomen. Anita Palacios, mede-oprichter en modeontwerper Maium: ‘Mijn ontwerp is geïnspireerd op de gedaanteverwisselingen in de natuur, zoals een vlinder die uit zijn cocon tevoorschijn komt. Ik wilde een kledingstuk ontwerpen dat zo comfortabel aanvoelt dat je het niet meer uit wilt doen, maar dat ook verandert in iets functioneels en modieus. Op het eerste gezicht lijkt dit een gewone poncho, maar als hij begint op te blazen is het bijna magisch: de jas wordt een knusse cocon. Wanneer hij wordt omgebouwd tot een hangmat, kan de drager zich net een vlinder voelen in een cocon en genieten van me-time in de natuur. Hiernaast is de jas gemaakt van 66 gerecyclede PET-flessen, en dragen wij ook zo ons steentje bij aan een duurzamere wereld. Alles bij elkaar maakt dit een geweldig project, ik heb hierdoor echt out of the box kunnen denken en iets waanzinnigs kunnen ontwerpen.’
Credits:
Bureau - SuperHeroes Amsterdam
Film & Fotografie - Mighty Fine
3D productie - Max Rabe
Foto: De Maium jas. Fotocredit: Mighty Fine.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Afas zet Jonas centraal in... 15-12-2025
- HvA-opleidingen vernieuwen... 15-12-2025
- Mini-Vlammetje centraal in Warmste... 12-12-2025
- Heks’nkaas kiest voor digital-first... 12-12-2025
- Hulphond Nederland draait... 12-12-2025
- ACT beloont 12 internationale... 11-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

