Time Inc. start met verkoop advertenties op tijdschriftcovers

Time Inc. start met verkoop advertenties op tijdschriftcovers
  • Content
  • 26 mei 2014 @ 12:39
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • Verdienmodellen

Time Inc., de grootste tijdschriftuitgever van de VS, is gestart met het plaatsen van advertenties op covers van tijdschriften. Zo verschijnt er een advertentie van Verizon Wireless op de cover van Time en Sports Illustrated. De advertenties zijn erg klein, maar ze doorbreken wel de lange traditie om geen advertenties op covers te plaatsen.

Zoals op adage.com te lezen is over deze kwestie:

"The industry's major players have until now almost entirely resisted pressure to sell cover ads, despite a strong need for new revenue in recent years. That's partly because ads on covers violate widely-observed guidelines from the American Society of Magazine Editors, but also because most editors believed in those guidelines, which are meant to emphasize and protect editorial independence from marketers."

Toch hebben andere tijdschriften ook al geexperimenteerd met advertenties op covers. Zo heeft Conde Nast een full-page promotie voor Microsoft Windows 8 aan 14 van zijn titels toegevoegd in 2012. Maar de uitgever zegt dat ze daar niet voor betaald zijn, "but unpaid promos for Windows 8 content that were merely "coordinated" with a massive paid campaign."

En kleinere tijdschrifttitels zoals Scholastic Parent & Child hadden in 2009 als advertenties van Juicy Juice, SunnyD Smoothies and PediaSure op hun covers.

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken