Time Inc. start met verkoop advertenties op tijdschriftcovers
- Content
- 26 mei 2014 @ 12:39
- Link
-
Redactie Contentmarketing
Redactie
MarketingTribune - Verdienmodellen
- 26 mei 2014 @ 12:39
- Redactie Contentmarketing
Time Inc., de grootste tijdschriftuitgever van de VS, is gestart met het plaatsen van advertenties op covers van tijdschriften. Zo verschijnt er een advertentie van Verizon Wireless op de cover van Time en Sports Illustrated. De advertenties zijn erg klein, maar ze doorbreken wel de lange traditie om geen advertenties op covers te plaatsen.
Zoals op adage.com te lezen is over deze kwestie:
"The industry's major players have until now almost entirely resisted pressure to sell cover ads, despite a strong need for new revenue in recent years. That's partly because ads on covers violate widely-observed guidelines from the American Society of Magazine Editors, but also because most editors believed in those guidelines, which are meant to emphasize and protect editorial independence from marketers."
Toch hebben andere tijdschriften ook al geexperimenteerd met advertenties op covers. Zo heeft Conde Nast een full-page promotie voor Microsoft Windows 8 aan 14 van zijn titels toegevoegd in 2012. Maar de uitgever zegt dat ze daar niet voor betaald zijn, "but unpaid promos for Windows 8 content that were merely "coordinated" with a massive paid campaign."
En kleinere tijdschrifttitels zoals Scholastic Parent & Child hadden in 2009 als advertenties van Juicy Juice, SunnyD Smoothies and PediaSure op hun covers.
-
Redactie Contentmarketing
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/content/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- GPCM2025: 'Campagnes moeten naadloos bewegen tussen...
- GPCM2025: 'De prijs was een enorme bevestiging voor Knorr en...
- ‘Nee betekent nee’: nieuwe campagne tegen grensoverschrijdend...
- FME en We Agency lanceren jongerenplatform Dukteep
- Univé zet kindertekeningen in voor verkeersveiligheid met...
- Kinderen ontwerpen feestdagenkaarten voor Kinderpostzegels
Laatste Nieuws
- GPCM2025: 'De verleiding is om lui... 17-09-2025
- Lego World 2025: bouwen aan beleving... 16-09-2025
- Bibliotheek Rotterdam belicht... 16-09-2025
- 'De Grand Prix draait niet om... 16-09-2025
- Groei Veilig start campagne voor... 16-09-2025
- GPCM2025: 'Een helder concept kan... 16-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes