[thuiswerkplek] Geerjanne Bronkhorst van Towel Media

[thuiswerkplek] Geerjanne Bronkhorst van Towel Media
  • Content
  • 17 apr 2020 @ 08:00
  • 14270 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    redactie MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • Maatschappij

Geerjanne Bronkhorst is ‘Head of On Demand Content’ bij Towel Media. Creative video production agency Towel is gespecialiseerd in branded video-content en zetelt in Amsterdam en Antwerpen: ‘Adverteerders komen steeds meer tot het inzicht dat volledig niks doen hun merk alleen maar meer kan schaden.’

Wat mis je nu je thuiswerkt waarvan je nooit gedacht had dat je dat zou gaan missen?
Normaal gesproken loop ik gedurende de dag meerdere malen even snel naar een collega om te overleggen over een edit of check ik bij een motion graphics designer of de animaties naar wens zijn. Fysiek overleg behoort op dit moment helaas niet tot de mogelijkheid en ik merk dat ik dat inmiddels flink begin te missen. Gelukkig zijn we bij Towel goed genoeg op elkaar ingespeeld om het ook op afstand voor mekaar te kunnen boksen.

Wat mis je totaal niet?
Daar kan ik heel kort over zijn: de ellenlange files op de A6 en A1. Ik woon al jaren in Harderwijk, maar ik heb ervoor gekozen om de Randstad op te zoeken voor mijn werk. Het is dan ook een bewuste keuze om iedere dag twee uur in mijn gezellige Ford Fiësta te zitten. Die files in de ochtend zijn niet bepaald een feestje, maar dat zeggen ze er nooit bij.

Is je relatie hier tegen bestand?
In mei 2019 zijn mijn man en ik getrouwd, maar vanwege zijn langdurige verblijf in Amerika en alle werktripjes en de vele draaidagen aan mijn kant hebben we elkaar in de tijd na ons trouwen relatief weinig gezien. In eerste instantie zagen wij vooral het positieve van het thuisblijven in, we kunnen immers meer tijd samen doorbrengen. Maar na drie weken thuiswerken en rondjes om elkaar heen cirkelen om maar niet in elkaars telefoongesprekken terecht te komen was het welletjes. Inmiddels hebben we twee fijne werkplekken in huis gemaakt zodat we net iets minder in elkaars aura en zaakjes zitten. Tot nu toe is onze relatie er zonder kleerscheuren vanaf gekomen. Het kan wat dat betreft gerust nog een poosje duren.

Wat voor rare dingen doe je als de muren op je afkomen?
Tot op heden heb ik nog niet echt het gevoel gehad dat de muren op me afkomen. Ik werk veel thuis, maar ben ook iedere week op de set te vinden van ons project StukTV Live. De crew op de set is door de nieuwe regels flink uitgedund. Het vergt van iedereen extra aanpassingsvermogen, maar ik heb het er zeker voor over zodat ik op deze manier een van de leukste aspecten van mijn werk kan uitvoeren. Ik verwacht ook niet dat de muren snel op mij af gaan komen.

Gebruik je je tijd nu anders?
Op een normale werkdag, zonder gevangenschap, start ik de dag om zeven uur met een uurtje squatten en bankdrukken in de gym, om vervolgens om half tien met rood aangelopen hoofd het kantoor binnen te rennen. Ik blijf het ritme qua opstaan gewoon hanteren. Nu ik thuis zit begin ik dagelijks mijn werkdag tussen acht en half negen. Vervolgens ga ik om elf uur een uurtje sporten met een live home work-out via Instagram. Dat kan tegenwoordig, echt waar. Om twaalf uur ga ik weer aan de slag, om half twee lunch ik even en dan kan ik er de rest van de dag weer tegenaan.

Hoe gaat het met Towel? Wat zijn de gevolgen van de coronacrisis voor jullie?
Uiteraard heeft de situatie impact op onze bedrijfsvoering. Een aantal projecten kunnen we helaas niet opnemen en zijn daarom uitgesteld. Aan de andere kant zien we dat er ook nog steeds wel heel veel mogelijkheden zijn. Adverteerders komen ook steeds meer tot inzicht dat volledig niks doen hun merk alleen maar meer kan schaden. Samen met hen kijken we naar mogelijkheden, ons creatieteam is dagelijks bezig met tientallen voorstellen gelukkig. Voor productie is het iets minder druk dan normaal, omdat er simpelweg minder draaidagen zijn. Ons postproductie-team draait gelukkig op volle sterkte, omdat we al heel veel opgenomen hebben.

Verwacht je dat het leven (zowel privé als werk) definitief veranderd is als we corona achter de rug hebben?
Het is een onrustige en onduidelijke tijd, de maatregelen volgen elkaar in rap tempo op en het is moeilijk om vooruit te kijken. Ik kan me niet voorstellen dat het over drie maanden weer business as usual is en ik denk dat wij als individu, maar ook als branche en land, veerkracht moeten blijven tonen. De vrijdagmiddagborrel op het terras zal voorlopig een digitale borrel van achter onze laptop blijven, maar ook een meeting die je normaal gesproken bij de opdrachtgever op kantoor zou voeren blijkt net zo effectief middels een videoverbinding. Ik denk ook zeker dat we de handige werkwijzen en oplossingen die deze periode boven komen drijven mee zullen nemen naar de tijd wanneer we qua volksgezondheid weer in rustiger vaarwater zitten.

Waar ben je nu qua werk mee bezig?
De afgelopen weken heb ik me vooral beziggehouden met het opzetten en uitvoeren van de liveshow van StukTV, die we sinds drie weken geleden iedere vrijdag om vier uur ‘s middags op hun YouTube-kanaal streamen. Dit is een samenwerking met Talpa Network en de merken Mentos, Samsung, Spa, Niveau Deep Men, Santa Maria en Doritos. StukTV is overigens het grootste YouTube-kanaal van Nederland en richt zich op het wat jongere publiek. Met hen hebben we de afgelopen jaren al veel kwalitatief hoogstaande series mogen maken, zoals Roadtrippers, Jachtseizoen en De Kluis. Geweldige klussen om te doen.

Het doel van de livestream is in de eerste plaats om alle thuiszittende kijkers te vermaken, maar we willen ook duidelijk maken hoe belangrijk het is om thuis te blijven en ze op het hart drukken om zich te houden aan de opgelegde regels. Giel, Thomas en Stefan geven de kijkers onder meer tips tegen verveling, ze koppelen jongens en meisjes via een live-videoverbinding aan elkaar, er is heel veel videocontact met bekende gezichten, we hebben mooie sprekers, zoals André Kuipers en Victor Mids, en nog een aantal rubrieken waarin chaos en smerigheid hoogtij vieren. Dat alles vergt veel productionele en redactionele voorbereiding, en dat is tot op heden meer dan een bezigheidstherapie gebleken. En dat is maar goed ook.

Heb je nog een tip voor marketeers voor deze rare tijden?
Blijf niet stilzitten en probeer het moment niet te verliezen. Ook in deze tijden zijn er veel initiatieven en je kunt beter één van de eersten zijn, dan dat een ander merk al iets doet wat jij nog overweegt.

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken