Seepje stapt de zeepkist op met campagne 'Doe niet zo fossiel!'

  • Content
  • 1 jun 2022 @ 10:51
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Het duurzame zeepmerk Seepje wil consumenten bewust maken van de fossiele grondstoffen die veel was- en poetsmiddelen nog steeds bevatten. Het bedrijf stapt daarom met haar nieuwe campagne ‘Doe niet zo fossiel!’ op de zeepkist.

Met de campagne wil het merk iedereen ervan bewust maken dat er waarschijnlijk aardolie in je was- en poetsmiddelen zit. ‘Wat ons betreft ouderwets en onnodig. Vooral nu er zoveel natuurlijke alternatieven voorhanden zijn’, aldus Jasper Gabriëlse, mede-oprichter van Seepje.  ‘De leus ‘Doe niet zo fossiel’ heeft een dubbele betekenis. Enerzijds refereert het naar de fossiele ingrediënten die nog veel in was- en poetsmiddelen gebruikt worden zoals op aardolie gebaseerde reinigers, synthetische  geur- en kleurstoffen en microplastics. Deze ingrediënten brengen ons klimaat onnodig  veel schade toe. Anderzijds vinden we het fossiel en ouderwets dat producenten deze  elementen nog steeds gebruiken. Als wij natuurlijke producten kunnen maken, kunnen onze concurrenten dat ook.’

Fossiele was- en poetsmiddelen
Via de website geeft de duurzame zeepproducent informatie over de verschillen tussen synthetische en natuurlijke was- en poetsmiddelen, en de impact die dagelijks gebruik ervan heeft op het milieu. Gabriëlse: ‘Nederlanders maken vaker duurzamere keuzes, zoals bijvoorbeeld in de voedings- en mode-industrie. Ik ben ervan overtuigd dat een groter aanbod van duurzamere was- en poetsmiddelen de consument ook in steeds grotere mate zal overtuigen van de dagelijkse klimaatimpact daarvan. Hopelijk kiest Nederland steeds minder vaak voor ‘fossiele’ producten, zodat we samen kunnen werken aan een schone toekomst.’

Komende maand is het campagnebeeld te zien via buitenreclame in de zes grootste steden van Nederland en via social en online media zoals Talpa en YouTube.

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken