Seepje stapt de zeepkist op met campagne 'Doe niet zo fossiel!'
- Content
- 1 jun 2022 @ 10:51
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 1 jun 2022 @ 10:51
- Michiel van Zaane
Het duurzame zeepmerk Seepje wil consumenten bewust maken van de fossiele grondstoffen die veel was- en poetsmiddelen nog steeds bevatten. Het bedrijf stapt daarom met haar nieuwe campagne ‘Doe niet zo fossiel!’ op de zeepkist.
Met de campagne wil het merk iedereen ervan bewust maken dat er waarschijnlijk aardolie in je was- en poetsmiddelen zit. ‘Wat ons betreft ouderwets en onnodig. Vooral nu er zoveel natuurlijke alternatieven voorhanden zijn’, aldus Jasper Gabriëlse, mede-oprichter van Seepje. ‘De leus ‘Doe niet zo fossiel’ heeft een dubbele betekenis. Enerzijds refereert het naar de fossiele ingrediënten die nog veel in was- en poetsmiddelen gebruikt worden zoals op aardolie gebaseerde reinigers, synthetische geur- en kleurstoffen en microplastics. Deze ingrediënten brengen ons klimaat onnodig veel schade toe. Anderzijds vinden we het fossiel en ouderwets dat producenten deze elementen nog steeds gebruiken. Als wij natuurlijke producten kunnen maken, kunnen onze concurrenten dat ook.’
Fossiele was- en poetsmiddelen
Via de website geeft de duurzame zeepproducent informatie over de verschillen tussen synthetische en natuurlijke was- en poetsmiddelen, en de impact die dagelijks gebruik ervan heeft op het milieu. Gabriëlse: ‘Nederlanders maken vaker duurzamere keuzes, zoals bijvoorbeeld in de voedings- en mode-industrie. Ik ben ervan overtuigd dat een groter aanbod van duurzamere was- en poetsmiddelen de consument ook in steeds grotere mate zal overtuigen van de dagelijkse klimaatimpact daarvan. Hopelijk kiest Nederland steeds minder vaak voor ‘fossiele’ producten, zodat we samen kunnen werken aan een schone toekomst.’
Komende maand is het campagnebeeld te zien via buitenreclame in de zes grootste steden van Nederland en via social en online media zoals Talpa en YouTube.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Inschrijving Grand Prix Content... 08-07-2025
- Campagne Nestlé draait om verhalen... 08-07-2025
- Stayokay speelt met vooroordelen in... 03-07-2025
- Decathlon viert zomerse klassiekers... 02-07-2025
- Fietsersbond lanceert campagne voor... 24-06-2025
- Libresse lanceert de Refresh Spot op... 19-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers