Pearle: ‘1 op 5 automobilisten ziet niet goed’
- Content
- 25 aug 2022 @ 08:29
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 25 aug 2022 @ 08:29
- Michiel van Zaane
Uit onderzoek in opdracht van Pearle Opticiens blijkt dat ongeveer 20% van de automobilisten en elektrische fietsers aangeeft niet scherp te kunnen zien, ook al dragen ze een bril of lenzen. Volgens de keten moet een regelmatige oogmeting vanzelfsprekend zijn. Gelukkig toeval: de Oogcheck Weken bij de opticien zijn begonnen.
Naar schatting worden wereldwijd meer dan 5% van alle verkeersongevallen veroorzaakt door slecht zicht. Uit het onafhankelijk onderzoek dat Pearle Opticiens heeft laten houden blijkt dat ongeveer 20% van de automobilisten en elektrische fietsers aangeeft niet scherp te kunnen zien, ook al dragen ze een bril of lenzen. Zij nemen risico door de weg op te gaan met onscherp zicht en creëren een onnodig en te voorkomen gevaar voor zichzelf en anderen. Veilig Verkeer Nederland adviseert dat iedereen eigenlijk elke twee jaar zijn of haar ogen zou moeten laten controleren en niet alleen bij klachten. Bij ruim 60% van de bril- en lenzendragers verandert de gezichtsscherpte ongemerkt elke twee jaar terwijl ze slechts eens in de drie jaar een oogmeting laten doen.
Hoewel het wettelijk verplicht is, kruipt een op de vier bril- of lenzendragers weleens zonder zichtoplossing achter het stuur. Eén op de drie automobilisten met bril of lenzen wacht zelfs te lang met het doen van een nieuwe oogmeting. Van alle respondenten die regelmatig een auto bestuurt, geeft 8% aan nooit een oogmeting te hebben gedaan, waarvan de helft zegt dat het voor hun gevoel niet nodig is. ‘Vaak merken mensen pas dat ze beter kunnen zien als ze een oogmeting laten doen. Het dragen van de juiste bril of contactlenzen komt de verkeersveiligheid absoluut ten goede’ aldus oogarts Niels Crama. Jan-Derek Groenendaal, Managing Director GrandVision Benelux, waar Pearle Opticiens onderdeel van is, onderschrijft dit en vindt het de rol van alle opticiens om klanten hierop te wijzen. “De drempel voor een oogmeting moet lager komen te liggen. Een regelmatige oogmeting moet net zo vanzelfsprekend worden als bijvoorbeeld de gebruikelijke tandartscontrole".
Tijdens de Oogcheck Weken van 22 augustus tot en met 18 september is iedereen welkom voor een vrijblijvend Goed Zicht Gesprek om hun zicht te laten controleren bij een van de 350 Pearle-vestigingen in Nederland.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Inschrijving Grand Prix Content... 08-07-2025
- Campagne Nestlé draait om verhalen... 08-07-2025
- Stayokay speelt met vooroordelen in... 03-07-2025
- Decathlon viert zomerse klassiekers... 02-07-2025
- Fietsersbond lanceert campagne voor... 24-06-2025
- Libresse lanceert de Refresh Spot op... 19-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers