Tweede seizoen podcast ‘Het nieuwe geld’ van start

Tweede seizoen podcast ‘Het nieuwe geld’ van start
  • Content
  • 8 sep 2022 @ 13:43
  • 15948 x gelezen
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

BNR start op vrijdag 9 september met het tweede seizoen van de podcastserie van Reinjan Prakke over de wereld van de financiële dienstverlening. In 10 afleveringen gaat Prakke op zoek naar de invloed van de financiële sector op de samenleving en hoe ons financiële stelsel in de toekomst zal veranderen.

Samen met hoogleraren, economen en politici begint Prakke met het beantwoorden van de meest basale vragen: Wat is de financiële sector? Wat is de maatschappelijke functie van een bank? En wat is het nut van financiële markten? Om uiteindelijk op zoek te gaan naar de toekomst van de financiële sector. 

Reinjan Prakke over de serie: ‘De financiële sector heeft veel impact op de samenleving. Iedereen voelt en ervaart de gevolgen, maar het een plaats geven is moeilijk. In deze serie heb ik gestalte gegeven aan dat gevoel. Dat geeft veel rust, een gevoel van controle, hoe turbulent die werkelijkheid ook is.’   

‘Financieel-economische onderwerpen zijn, vooral nu, ongrijpbaar voor veel mensen’, zegt Bram Mullink (hoofdredacteur BNR ai). ‘Reinjan Prakke treedt met een onbevangen nieuwsgierigheid deze ingewikkelde financiële onderwerpen tegemoet. In het eerste seizoen pelde hij zo monetair beleid af. In dit scherpe tweede seizoen richt hij diezelfde heerlijke onbevangen vragen, waar iedereen mee worstelt, op de financiële markten en maakt hij helder waar het knelt.’

De trailer is hier te beluisteren.

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken