Nieuw podcastseizoen de Baak met onder meer Sigrid Kaag

  • Content
  • 5 dec 2023 @ 10:01
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

In een nieuw seizoen van de podcast ‘Ongeboren Leiders’, waarin onderwijsinstelling de Baak inzicht biedt in wat leiderschap allemaal kan betekenen, komen onder meer Sigrid Kaag en Özcan Akyol (Eus) aan het woord.

Ook het tweede seizoen is ontwikkeld samen met Springbok Amsterdam. In het eerste seizoen van de podcast ‘Ongeboren Leiders’ kwamen onder meer Sander Schimmelpenninck en Hajar Yagkoubi aan bod. In het tweede seizoen, wederom met host Pieter van der Wielen is het thema ‘krachtig leiderschap’. Zo vertelt Sigrid Kaag over de kracht van weerbaarheid, Özcan Akyol (Eus) over eigenzinnigheid, podcastpsycholoog Marissa van der Sluis over kwetsbaarheid, Patta’s Edson Sabajo over doorzetten en Renske Leijten, die samen met Pieter Omtzigt het toeslagenschandaal onthulde, over integriteit.

Het trainingsinstituut voor ontwikkeling en leiderschap lanceerde vorig jaar met Springbok Amsterdam hun nieuwe merkidentiteit- en strategie met een spraakmakende campagne. Zij wonnen hiervoor dit jaar een zilveren Effie met maatschappelijke plus. Om hun 75-jarig bestaan te vieren wilde de Baak een podcastserie. Ongeboren Leiders werd geboren. Hierin werden leiders uitgenodigd om vooruit te blikken naar het leiderschap voor de komende 75 jaar.

Maarten Gooskens, copywriter bij Springbok Amsterdam: ‘Leiderschap is een ontzettend rijk onderwerp. En het leukste is om daarin te spelen met de verwachtingen door steeds weer weg te stappen van de clichés en ouderwetse ideeën over het onderwerp. Het laat op relevante wijze en met interessante gasten zien dat je als merk heel veel meer kan betekenen voor je publiek dan alleen het aanbieden van je product of dienst.’

Justine Passera, Marketing en Communicatie Manager bij de Baak: ‘Met deze podcast willen we laten zien dat leiderschap breder is dan leidinggeven. Leiderschap komt uiteindelijk neer op jouw eigen vermogen om vorm en sturing te geven aan een visie. En inspiratie daarvoor kan uit verrassende hoeken komen. Hiermee willen we een bredere doelgroep voor leiderschap en persoonlijke ontwikkeling interesseren.’

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken