Rotterdam start campagne tegen seksuele straatintimidatie

Rotterdam start campagne tegen seksuele straatintimidatie
  • Content
  • 20 dec 2023 @ 14:08
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Twee op de drie vrouwen tussen de 12 en 25 jaar zijn slachtoffer geweest van seksuele straatintimidatie, ook in Rotterdam. Endore Creative Agency heeft hiertegen in opdracht van de gemeente Rotterdam de campagne 'Wat zie je' ontwikkeld.

Het tevens Rotterdamse Kaaps Film heeft dit doorvertaald naar drie commercials die zich richten op bewustwording onder omstanders van seksuele straatintimidatie. De films richten zich op omstanders van seksuele straatintimidatie. Vaak weten zij niet wat ze eigenlijk zien en hoe hier mee om te gaan. Veel mensen herkennen niet altijd goed wat er zich eigenlijk afspeelt en wat hun rol als omstander hierin is. De commercials dagen je uit om goed te kijken. Want wat zie je nu eigenlijk?

Rotterdamse aanpak
De website seksuelestraatintimidatie.nl geeft omstanders handvatten wat te doen en hoe om te gaan met dader en slachtoffer. Tevens is er door gemeente Rotterdam een StopApp ontwikkeld waar snel en makkelijk seksuele straatintimidatie gemeld kan worden. De campagne, een gezamenlijk initiatief van de gemeente Rotterdam en lokale instanties is ontwikkeld door het Rotterdamse Endore Creative Agency en Kaaps Film. De films zijn opgenomen op locaties waar seksuele straatintimidatie veel voorkomt, zoals rond scholen, in het openbaar vervoer en uitgaansgebieden. De commercials zijn door heel Rotterdam te zien op digitale outdoor schermen en wordt op social media ingezet.



Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken