Feyenoord lanceert eigen online streamingdienst

Feyenoord lanceert eigen online streamingdienst
  • Content
  • 10 jan 2024 @ 08:34
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Feyenoord lanceert op 10 januari naar eigen zeggen als eerste club in Nederland een eigen online streamingdienst. Feyenoord One biedt supporters exclusieve Feyenoord-videocontent verzameld op één plek

‘Feyenoord One is een waardevolle aanvulling op onze bestaande clubkanalen zoals de Feyenoord-website, de app, het magazine en de sociale media-kanalen. Met Feyenoord One bieden we supporters content van hoge kwaliteit op één plek, waarbij je zelf kunt bepalen wanneer je wat kijkt en je nooit meer iets hoeft te missen,’ zegt commercieel directeur Ruud van der Knaap. 

‘Daarnaast biedt de productie en distributie van videocontent via Feyenoord One ons de kans om in de toekomst nog meer series, documentaires en overige videocontent te maken van hoge kwaliteit. We zijn dan ook ontzettend trots dat we als eerste club in Nederland een eigen streamingdienst aan kunnen bieden aan onze supporters, in navolging van Europese topclubs als Liverpool, Real Madrid en Juventus.’

Bij de lancering zijn ruim 30 documentaires en series te zien, waaronder de nieuwe, zesdelige serie ‘We zullen wat beleven’. In deze serie, waarvan de eerste drie afleveringen meteen te zien zijn, worden zowel spelers en stafleden als supporters gevolgd in de laatste weken van het seizoen 2022-2023 richting het behalen van de landstitel. Onder Feyenoord Originals vallen ook diverse documentaires, waaronder de nieuwe documentaire ‘Gimenez’. Hierin kijken de camera’s mee met het leven van Santiago Gimenez, zowel binnen als buiten het veld.

Volledige wedstrijden en wedstrijdcontent
Naast Feyenoord Originals zijn op het platform volledige matchday collections te vinden. Het is mogelijk om na afloop van een Europese speeldag of na afloop van de laatste wedstrijd van een Eredivisie-speelronde de volledige wedstrijd van Feyenoord terug te kijken. De matchday collections bevatten ook (live) persconferenties, extra lange samenvattingen en interviews. Feyenoord One biedt eveneens de mogelijkheid om wedstrijden te livestreamen, zoals oefenwedstrijden van Feyenoord 1, Academy-wedstrijden en de resterende UEFA Youth League-wedstrijden van Onder 19 in het huidige seizoen. Ook zijn highlights van wedstrijden van Feyenoord Vrouwen 1 te vinden op het platform. 

Historische wedstrijden
|Feyenoord one opent ook de deuren naar de geschiedenis door een archief van historische wedstrijden aan te bieden. Bij de lancering bevat het platform 15 ‘classic matches’ uit de recente en verre historie waaronder de volledige registratie van de Europacupfinale uit 1970, een wedstrijd die nergens anders in z’n volledigheid te zien is. Naast losse wedstrijden zijn er ook highlights per seizoen terug te kijken. Het beschikbare materiaal zal na livegang van het platform verder worden aangevuld. 



Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken