ID&T samen met Inbev, Heineken has left the building

- Content
- 13 feb 2024 @ 12:20
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 13 feb 2024 @ 12:20
- Michiel van Zaane
Evenementenorganisator ID&T gaat een samenwerking aan met bierbrouwerij AB Inbev. De organisator van onder meer Mysteryland en Awakenings en de maker van onder meer Budweiser en Corona gaan een meerjarig partnerschap aan.
Een opvallende samenwerking, want de afgelopen 20 jaar werkte ID&T samen met Heineken, een van de grootste concurrenten van Inbev. De nieuwe samenwerking richt zich op de ontwikkeling van verkoop- en marketingactivaties, waarbij campagnes worden gecreëerd die de festivalbezoeker aanspreken. Jongvolwassenen hebben een sterke behoefte aan sociale interactie en ervaringen, waarin muziek en evenementen inmiddels niet meer weg te denken zijn. Het doel van ID&T en AB InBev is om de doelgroep te bereiken met marketingactivaties rond thema’s zoals duurzaamheid, innovatie en verantwoord alcoholgebruik en andere thema’s die passen binnen hun belevingswereld.
Martijn van Daalen, CCO ID&T Groep: ‘We zijn ontzettend blij met deze nieuwe samenwerking met ’s werelds grootste bierbrouwerij. AB InBev heeft een sterk en breed merkenportfolio dat perfect aansluit bij onze doelgroep. Zowel in Nederland als internationaal omarmen Bud en Corona de muziekcultuur met een sterke focus op het creëren van unieke experiences, net zoals ID&T. We kijken ernaar uit om samen met Bud en AB InBev creatieve campagnes te ontwikkelen die bijdragen aan de beleving van onze miljoenen fans.’
Jasper Kessels, Horeca Directeur AB InBev: ’ID&T, marktleider in Nederland, is één van de grondleggers van wereldwijde elektronische muziekevenement en en heeft dankzij haar evenementenplatform een zeer sterke connectie met onze doelgroep. AB InBev wil met Bud - een merk dat staat voor optimisme en ambitie - verder groeien in Nederland en een nieuwe generatie festivalgangers inspireren om alles uit het leven te halen wat erin zit. Deze samenwerking past daarom naadloos binnen de sponsorstrategie van AB InBev. De ‘smooth’ en verfrissende smaak van Bud matcht ook met alle high-energy festivals van ID&T en deze samenwerking biedt ons een unieke kans om te tonen waar AB InBev en Bud voor staan en de fans te voorzien van onvergetelijke experiences.’
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Stayokay speelt met vooroordelen in... 03-07-2025
- Decathlon viert zomerse klassiekers... 02-07-2025
- Fietsersbond lanceert campagne voor... 24-06-2025
- Libresse lanceert de Refresh Spot op... 19-06-2025
- ING steekt vrouwenvoetbal hart onder... 10-06-2025
- [column] Wachten als belevenis:... 10-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers