Nieuwe campagne Toegift brengt gesprek over nalaten tot leven

Nieuwe campagne Toegift brengt gesprek over nalaten tot leven
  • Content
  • 3 apr 2024 @ 10:49
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Steeds vaker kiezen mensen ervoor om ná hun dood aan een goed doel te (blijven) schenken. Deze mogelijkheid is echter bij veel Nederlanders nog niet bekend. Toegift, een samenwerkingsverband van meer dan 60 goede doelen, wil daar met een campagne verandering in brengen.

‘Het gaat niet meer alleen om wat je achterlaat, maar ook om de impact die je kunt hebben op de wereld.  De mogelijkheid om je idealen door te geven, geeft  betekenis aan onze nalatenschap en draagt bij aan een positieve verandering. Het is een gesprek dat niet mag ontbreken, want de kracht van geven gaat verder dan onze eigen tijd’, aldus Frank Theunissen van Toegift.

In de nieuwe Toegift campagne wordt een intergenerationeel gesprek over idealen, goed doen en nalaten als je er niet meer bent gevoerd. De crux van de campagne is dat dit gesprek vaak nog niet heeft plaatsgevonden.

De campagne is gemaakt in samenwerking met Boris Creative en geregisseerd door Juul Op den Kamp van Pink Rabbit. ‘Oudere generaties weten niet beter dan dat je je vermogen nalaat aan je kinderen of andere erfgenamen. Terwijl de jongere generatie vanuit hun maatschappelijke betrokkenheid het júist zou toejuichen om iets door te geven aan de wereld. Met deze campagne hopen we het gesprek op gang te brengen en het narratief rondom nalatenschap te veranderen’, aldus Boris Peters.

Credits:
Opdrachtgever: Toegift.nl | Jan-Peter Boer, Frank Theunissen en Elly Lont
Cast: Sonny, Sam, Tanina, Mariella, Anne en Frank
Bureau: Boris Creative
Creatie: Boris Peters, Boris Bugter
Project lead: Benthe Boersma
Productiemaatschappij: Pink Rabbit
Executive producer: Niels Visser
Producer: Vera de Bode
Casting: Sari Jacobs
Regie: Juul Op den Kamp
DOP: Abel van Dijk
Focus puller/gaffer: Sam Broekman
Edit: Patrick Schonewille
Grading: Roman Strijbos
Muziek: Ricky Cherim
Sound design: Thijs Felperlaan
Online: Katja Jansen
VO: Meral Polat
Fotografie: Isabell Janssen
Media: Zuiver Media, Jalt

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken