Kellogg's promoot ontbijten met collectie gekke accessoires

- Design
- 31 aug 2015 @ 07:17
- Link
-
Redactie Design
Redactie
MarketingTribune - InnovatieInspiratie
- 31 aug 2015 @ 07:17
- Redactie Design
Om kinderen aan het ontbijten te krijgen, bedacht de Britse uitvinder Dominic Wilcox een collectie bizarre ontbijt-accessoires voor Kellogg’s Engeland en Ierland. Met een drone die het ontbijt serveert en een Soggy-o-meter die bijhoudt hoe klef je bakje cornflakes is, moet het ontbijt zo’n leuk moment worden dat je het niet wilt missen.
Het geluid van een rommelende maag
Het project, Re-imagining Breakfast, bevat verder een energie-detecterende lepel, een sprekend kussen, een speelgoedkraan die ontbijtgranen serveert, een Hungry Tummy Rumbler die, door middel van een ingebouwde microfoon die vastgemaakt kan worden aan het middel van een kind, het geluid van een rommelende maag door een grote oranje tuba weergeeft. De Soggy-O-Meter moest er volgens Wilcox uitzien als een soort kermisattractie. Het ding houdt bij hoe vochtig, en dus klef, het ontbijt van de eter wordt.
Melk inschenken met een kraan
Het ‘Breakfast is Served’-kussen biedt de mogelijkheid om draadloos met elkaar te communiceren met andere mensen in huis. Een handige manier om slaperige kinderen wakker te maken, dus. De Crane Head Cereal Serving Device verplaatst de ontbijtgranen van het pak naar de kom en bevat een hydraulische melk-inschenker. Het apparaat wordt geplaatst op het hoofd van degene die wil gaan ontbijten. De Get Enough-spoon geeft met een lampje aan hoeveel cereal er al is gegeten. De lepel heeft Wilcox gemaakt met behulp van 3d-printing.
Speels maar nuttig bedoeld
Bizar? Over the top? Dat doet Wilcox expres. De meeste van zijn ontwerpen zijn speels, tegen het absurde aan, maar toch ook bedoeld om nuttig te zijn. Eerder ontwierp hij onder andere een stylus –zo’n apparaatje om je telefoon mee te bedienen- die via de neus bediend moest worden, een theekopje met ventilator, een paraplu met tuintje en een lopende koffer.
Voorlopig is project Re-imagining Breakfast vooral een ludieke manier om de aandacht te vestigen op ontbijten, en zijn de accessoires niet te koop. Met het project wil Kellogg's ook de aandacht vestigen op een serie kommetjes die in Engeland en Ierland gratis te verkrijgen zijn bij hun ontbijtgranen.
-
Redactie Design
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/design/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Mazda: 'Epic drive is perfect om... 22-11-2023
- Zweedse Conversionista sluit zich... 22-11-2023
- Floris van Bommel en brandweer... 21-11-2023
- Rebranding RS Finance door Wunder... 20-11-2023
MarketingTribune Events
- 26jan 2024
Deadline inschrijven Shopping Awards
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala