Master Digital Design versterkt met Bert Hagendoorn
- Design
- 26 sep 2018 @ 08:49
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Digital design
- 26 sep 2018 @ 08:49
- Nanny Kuilboer
De internationale Master Digital Design, het samenwerkingsverband van negen digitale bureaus met de Hogeschool van Amsterdam (HvA), is het tweede leerjaar gestart met bijna 200 aanmeldingen en de organisatie werd uitgebreid, onder meer met Bert Hagendoorn als nieuwe Partner Manager.
Uit de bijna 200 aanmeldingen werden na selectie slechts 24 studenten toegelaten: ‘De allerbeste talenten uit 11 verschillende landen.’
Samenwerking partners
Het team achter de Master werd eerder al versterkt met Cíntia Taylor als contentmanager en is nu aangevuld met Bert Hagendoorn. Hij is specialist in positionering van creatieve bedrijven, zit achter initiatieven zoals Dutch Digital Design en was ook betrokken bij het opzetten van deze opleiding. Als Partner Manager maakt hij zich hard voor de optimalisatie van de samenwerking tussen de partners en de opleiding en het aanbrengen van projecten van partners.
Hagendoorn: ‘Geweldig om de schouders te kunnen zetten onder het samenwerkingsverband achter deze belangrijke voedingsbodem van digital design talent. Een rol die perfect bij me past en prima te combineren is naast mijn bestaande business. We gaan het succes van de Master verder uitrollen.’
Multidisciplinaire teams
Partners kunnen designuitdagingen aandragen, waarna multidisciplinaire teams met de vraagstukken aan de slag gaan. Talenten op gebied van design, UX en UI, proces, research en techniek werken aan innovatieve benaderingen en oplossingen. Op dit moment wordt gewerkt aan projecten van partners VodafoneZiggo, Wereld Natuur Fonds (WWF), Informaat, ANWB en Philips Design en Gemeente Amsterdam, die zich onlangs ook aansloten als partner.
Ben Schouten, scientific director van de opleiding: ‘Bert is geknipt voor deze functie. Hij kent de ontwerppraktijk als geen ander en draagt door zijn expertise bij aan de internationale ambities van de Master.’
Founding partners
De founding partners van de opleiding zijn naast de HvA de bureaus Achtung Mcgarrybowen, BBDO Amsterdam, DDB & Tribal Amsterdam, Dept, Fabrique, MediaMonks, Mirabeau, Momkai en Woedend.
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Shebang komt met nieuwe kaart... 19-02-2025
- ADCN stelt nieuw Creative Board aan 17-02-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Een zorgvuldige en veilige inzet van AI
- COMMIT Health Club: 4x meer leads tegen lagere kosten
- Congreshacks: maak je event onvergetelijk
- Privacybewuste consumenten: hoogopgeleid, kapitaalkrachtig en onbereikbaar?
- Ensuring Exceptional Experiences in the Digital Contact Center