Master Digital Design versterkt met Bert Hagendoorn

Master Digital Design versterkt met Bert Hagendoorn
  • Design
  • 26 sep 2018 @ 08:49
  • 8199 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    redactie MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • Digital design

De internationale Master Digital Design, het samenwerkingsverband van negen digitale bureaus met de Hogeschool van Amsterdam (HvA), is het tweede leerjaar gestart met bijna 200 aanmeldingen en de organisatie werd uitgebreid, onder meer met Bert Hagendoorn als nieuwe Partner Manager.

Uit de bijna 200 aanmeldingen werden na selectie slechts 24 studenten toegelaten: ‘De allerbeste talenten uit 11 verschillende landen.’

Samenwerking partners

Het team achter de Master werd eerder al versterkt met Cíntia Taylor als contentmanager en is nu aangevuld met Bert Hagendoorn. Hij is specialist in positionering van creatieve bedrijven, zit achter initiatieven zoals Dutch Digital Design en was ook betrokken bij het opzetten van deze opleiding. Als Partner Manager maakt hij zich hard voor de optimalisatie van de samenwerking tussen de partners en de opleiding en het aanbrengen van projecten van partners.

Hagendoorn: ‘Geweldig om de schouders te kunnen zetten onder het samenwerkingsverband achter deze belangrijke voedingsbodem van digital design talent. Een rol die perfect bij me past en prima te combineren is naast mijn bestaande business. We gaan het succes van de Master verder uitrollen.’

Multidisciplinaire teams

Partners kunnen designuitdagingen aandragen, waarna multidisciplinaire teams met de vraagstukken aan de slag gaan. Talenten op gebied van design, UX en UI, proces, research en techniek werken aan innovatieve benaderingen en oplossingen. Op dit moment wordt gewerkt aan projecten van partners VodafoneZiggo, Wereld Natuur Fonds (WWF), Informaat, ANWB en Philips Design en Gemeente Amsterdam, die zich onlangs ook aansloten als partner.

Ben Schouten, scientific director van de opleiding: ‘Bert is geknipt voor deze functie. Hij kent de ontwerppraktijk als geen ander en draagt door zijn expertise bij aan de internationale ambities van de Master.’

Founding partners

De founding partners van de opleiding zijn naast de HvA de bureaus Achtung Mcgarrybowen, BBDO Amsterdam, DDB & Tribal Amsterdam, Dept, Fabrique, MediaMonks, Mirabeau, Momkai en Woedend.

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken